Doza de energie

Audi a descoperit că tehnologia TFSI are un potențial și mai mare dacă este suplimentată cu un motor electric și un pachet de acumulatori. Rezultatul l-am putut vedea la primul contact cu noul Q5 Hybrid.

Formula prin care adaugi mai multă sportivitate și reduci consumul și emisiile poluante nu mai este doar o utopie. Soluția propulsiei hibride este cea care captează atenția tot mai multor producători care mizează masiv pe tehnologie. Abordarea pe care o are Audi în cazul lui Q5 Hybrid are la bază simplitatea și folosirea cât mai multor componente ale variantei convenționale, pentru ca trecerea la tehnologia hibridă să nu se resimtă nici estetic și nici din punct de vedere al aspectului practic. Motorul pe benzină este montat transversal și cuplat la o cutie de viteze Tiptronic cu opt rapoarte și la binecunoscuta tracțiune Quattro setată în acest caz să asigure în condiții normale de drum o repartiție de 60% din putere către puntea spate. Un motor electric de 54 CP și 210 Nm a luat locul convertorului de cuplu, cuplarea și decuplarea lui făca^ndu-se prin intermediul a două ambreiaje, unul către cutia de viteze și unul către motorul pe benzină.2

Pachetul de acumulatori se află în partea inferioară a portbagajului, în locul pe care l-ar ocupa în mod normal roata de rezervă. Rezultatul este păstrarea intactă a spațiului pentru bagaje și a posibilității de a rabata banchetele spate pentru obținerea unui volum util mai mare. Hibrid sub acoperire Interiorul mașinii este neschimbat în raport cu cel al versiunii cu propulsie clasică și este la fel de bine dotat și de finisat. Singurele diferențe se pot observa în zona indicatoarelor de bord, unde pe la^ngă indicatorul nivelului de benzină mai există unul pentru rezerva de curent din baterie. Turometrul are în partea inferioară o zonă „charge“ care indică energia recuperată în timpul fra^nării și o zonă „Boost“ unde se indică gradul de ajutor pe care îl oferă motorul electric în situația accelerărilor puternice.3

La drum, Q5 Hybrid se simte în primul rând mai confortabil. Plecările de pe loc realizate doar electric și lipsa de vibrații sunt sesizabile imediat, iar greutatea pe puntea spate datorată bateriei de acumulatori face ca suspensia să lucreze chiar mai eficient în cazul denivelărilor mici. Demarajul este foarte bun datorită surplusului de cuplu pe care îl aduce motorul electric și face ca Q5 Hybrid să atingă 100 km/h în doar 7.1 secunde.  Dinamica pe primul plan Cutia de viteze de ultimă generație are opt rapoarte și permite ca schimbarea treptelor să se poată face și în mod secvențial, inclusiv prin intermediul padelelor amplasate la volan, fapt ce întregește și aptitudinile sportive ale mașinii. Direcția asistată electric nu este la fel de necomunicativă ca în cazul celorlalte hibride cu care am mai făcut cunoștință i^nsă nici nu excelează la acest capitol, cei de la Audi mulțumindu-se probabil cu cel mai bun compromis pe care l-au găsit pentru o mașină cu utilizări multiple.4

Sistemul de tracțiune integrală are o setare diferită față de versiunea cu propulsie clasică i^nsă cultivă aceleași calități dinamice orientate către sportivitate și o prestație cât mai bună pe șosea. Concluzii După ce a chibzuit și a întors pe toate fețele tehnologia hibridă pe care urma să o aducă la bordul SUV-ului Q5, Audi a venit în cele din urmă cu o soluție simplă și care s-a dovedit în urma testului nostru și foarte eficientă. Capabil să atingă în condiții ideale chiar 100 km/h propulsat doar de energia electrică și cu un consum declarat de doar 6.9 litri, Q5 Hybrid se dovedește în cele din urmă și foarte amabil cu mediul i^nconjurător, căruia nu-i oferă decât 159 g de CO2 la fiecare kilometru. La fel de spațios ca în cazul unei motorizări convenționale și cu o listă de dotări pe măsura ambițiilor premium, Q5 Hybrid combină într-o manieră foarte interesantă aptitudinile sportive cu avantajele date de cea mai avansată tehnologie. Dacă luăm în calcul că acest model pornește de la un preț de 58.000 euro ne putem imagina totuși că viitorii clienți pun mai puțin accent pe aspectul economic și mai mult pe eleganță și pe ceea ce se poate numi „fun to drive“.

Adaugati comentariu