Eficiență maximă

CU EXCEPȚIA MOTORULUI DE BAZĂ, TOATE PROPULSOARELE SUNT SUPRAALIMENTATE, IAR NOILE MOTOARE PE BENZINĂ CU 3 ȘI 4 CILINDRI AU BLOCUL INTEGRAL DIN ALUMINIU. LOR LI SE ALĂTURĂ TURBODIESEL-URILE EXTREM DE ECONOMICE.

Noua gamă de motoare destinată lui Astra oferă un spectru de putere cuprins între 95 și 200 CP, cilindreea motoarelor pe benzină variază de la 1.0 la 1,6 litri, iar toate motoarele diesel au aceeași cilindree, de 1,6 litri. Starul noii game pe benzină – 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo – face parte din aceeași familie cu inovativul motor turbo în 3 cilindri de 1 litru. Noul motor turbo de 1,4 litri cu injectorul poziționat central în camera de ardere este disponibil în două trepte de putere, de 125 și 150 CP și dezvoltă în ambele cazuri un cuplu maxim de 245 Nm între 2.000 și 3.500 rpm. Versiunea de 150 CP accelerează de la 80 la 120 km/h în numai 9 secunde, cu 4,3 secunde mai rapid decât predecesorul său de 140 CP, în condițiile în care este și mai economic. Măsurătorile preliminare anunță un consum de numai 4,9 l/100 km (emisii de 114 g/km CO2) pentru versiunea de 150 CP cu sistem start&stop și transmisie manuală, cu 11% mai puțin decât modelul similar din trecut.

2

Pentru reducerea maselor, blocul din aluminiu este cu 10 kg mai ușor decât unul din fontă, iar arborele cotit este găurit. Versiunea de 125 CP este combinată cu transmisie manuală cu 6 trepte, în timp ce versiunea mai puternică de 150 CP poate fi combinată și cu transmisie automată cu 6 trepte. Punctul de interes printre motoarele de bază este micul propulsor 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo introdus inițial pe Adam și Corsa. Dezvoltând 105 CP și 170 Nm la doar 1.800 rpm, acest motor este extrem de vioi pentru o versiune de bază. Combinat cu transmisie manuală cu 5 trepte, accelerează Astra de la 80 la 120 km/h în 13 secunde, cu 27% mai repede decât fostul 1,6 litri de 115 CP.

3

De altfel, îmbunătățirea reprizelor este un factor cheie al tuturor motoarelor disponibile la noul Astra. Versiunea ecoFlex cu sistem start&stop, pneuri cu rezistență redusă la rulare și cutie automatizată Easytronic 3.0 cu cinci trepte consumă numai 4,2 l/100 km, echivalentul a 96 g/km CO2. Motorul de top pe benzină este 1.6 Ecotec Direct Injection Turbo ce dezvoltă 200 CP și un cuplu maxim de 300 Nm cu overboost, permițând lui Astra să atingă 100 km/h în 7,8 secunde și să realizeze o repriză de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea în doar 7,5 secunde, în timp ce viteza maximă este de 235 km/h. Opel declară că a acordat o atenție deosebită izolării fonice și rafinamentului de-a lungul întregii game de turație. Pentru fanii diesel, Opel pune la dispoziție foarte economicul turbodiesel de 1,6 litri în trei trepte de putere, de la 95 la 136 CP, care acoperă practic 75% din cererea din acest segment. Toate cele trei versiuni – de 95, 110 și 136 CP – emit sub 100 g/km CO2.

4

Campionul este versiunea intermediară de 110 CP, care are nevoie în medie de numai 3,4 l/100 km (emisii de 90 g/km CO2). Versiunea de top 1.6 CDTI, de 136 CP și 320 Nm, introdusă primăvara trecută pe fosta generație Astra, este aproape la fel de economică, consumând numai 3,7 l/100 km (emisii de 99 g/km CO2). Astra 1.6 CDTi accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,6 secunde (cu 0,7 s mai repede decât fosta generație), iar repriza de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea durează 8,2 secunde. Noile motoare turbo stabilesc noi standarde în materie de nivel de zgomot și vibrații dar și în ceea ce privește procesul de ardere, dispunând de injecții multiple. Un convertizor catalitic LNT asigură emisii foarte scăzute de oxizi de azot, fără a mai fi nevoie de aditivi de uree.

5

 

Adaugati comentariu