Eficiență turbo

Ford a decis să elimine problemele legate de emisiile nocive direct de la sursă. Prin urmare, s-a decis reducerea cilindreei motoarelor, supraalimentarea lor și perfecționarea proceselor de ardere.

Performanțele  ecologice ale noului Ford Focus sunt sporite de gama de propulsoare ce atinge noi culmi ale tehnologiei şi face ca acest model să ţintească locul de lider la consumul de combustibil şi emisii de CO2. Oferta europeană include motoare noi Ford EcoBoost pe benzină în configurație de patru cilindri, cu injecţie directă, turbocompresor şi o serie îmbunătăţită de motoare Diesel Duratorq TDCi common-rail, care oferă un consum de combustibil cu 10-20% mai mic faţă de modelele precedente. Noul Focus este disponibil cu motorul pe benzină EcoBoost de 1,6 litri, un motor compact şi uşor, dar care oferă puterea, cuplul şi performanţa unui motor cu cilindree mult mai mare.2

Acest lucru se obţine prin combinaţia dintre injecţia directă de benzină, turbocompresor şi sincronizarea variabilă a supapelor, pentru a atinge puterea maximă cu fiecare picătură de combustibil. Drept urmare, consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ. Cu motoarele EcoBoost disponibile în două variante de putere, 150 sau 180 CP, consumul redus de combustibil este mai atractiv ca niciodată, reprizele de accelerație şi sunetul motorului în sarcină producând adevărate delectări. Nici adepții motorinei nu sunt neglijați, atât modelul economic diesel TDCi de 1,6 litri (disponibil în variantele de 95 CP şi 115 CP), cât şi puternicul model TDCi de 2,0 litri (disponibil în variantele de 115 CP, 140 CP sau 163 CP), beneficiind de o serie de îmbunătăţiri ale performanţei. De exemplu, presiunea mai mare în rampa comună, procesul de injecţie multiplă şi pompa de combustibil mai eficientă sporesc semnificativ eficienţa energetică. Rezultatul? Mai multă putere, cuplu remarcabil şi consum redus de combustibil, concomitent cu reducerea emisiilor de CO2.3

Evitarea subiectivismului uman Poţi opta pentru PowerShift – o cutie de viteze automată, cu şase viteze şi ambreiaj dublu, care selectează treapta următoare de viteză în locul tău. Această tehnologie înseamnă pierdere zero de putere la schimbarea vitezei şi o experienţă la volan mai relaxantă şi distractivă. În plus, schimbarea cursivă a treptelor de viteză optimizează consumul de combustibil şi reduce emisiile de CO2, comparativ cu o transmisie automată convenţională. Spre deosebire de cutiile de viteză automate operate hidraulic, ce folosesc convertoare de cuplu, pompe şi ambreiaje în baie de ulei, PowerShift este compusă din două cutii de viteze manuale (într-o singură carcasă) ce lucrează în paralel. Fiecare dintre ele are un ambreiaj independent, controlat electronic şi comutatoare electromecanice care selectează pinioanele cutiei. De la acest punct lucrurile sunt oarecum clasice: un ambreiaj se ocupă de treptele impare (1,3,5), iar celălalt de cele pare (2,4,6) şi de marşarier. PowerShift este o cutie automată pentru că schimbările treptelor sunt coordonate de un computer care asigură cuplarea şi decuplarea ambreiajelor astfel încât puterea să ajungă la roți în cel mai liniar mod cu putință, nefiind perceptibil niciun şoc.4

Ca rezultat, şoferul poate obține o reducere a consumului de combustibil cu 10% fără a depune vreun efort şi fără a renunța la răspunsul prompt al accelerației, asociat în mod normal cu o cutie de viteze manuală.Până la ultimele detalii Noul Focus este dotat cu un sistem cu închidere grilă-radiator automată (active grill shutter). Orificiile de aerisire de la nivelul grilei sunt mereu deschise pentru a asigura răcirea motorului la deplasarea cu viteză redusă, însă se închid automat când accelerezi (există 14 trepte intermediare). Acest lucru îmbunătăţeşte aerodinamica, ceea ce reduce consumul de combustibil cu până la 0,8% conform noilor cicluri de măsurare NEDC (New European Driving Cycle). În timp, vei simţi diferenţa!

Adaugati comentariu