ERA CAR SHARING PREMIUM

Ian Robertson, membru al Consiliului de Administrație BMW AG, responsabil cu vânzările și marketingul al întregului BMW Group, are o viziune clară despre cum va evolua piața auto în următorii 10-15 ani.
Conform prognozei băncii de investiții Morgan Stanley, constructorii de automobile vor înregistra profituri în scădere pe partea de producție, vânzări și leasing și vor crește veniturile obținute din sharing.

Este valabil acest scenariu și pentru constructorii premium?

Absolut. Mobilitatea de tip sharing este o mare oportunitate pentru toată lumea inclusiv pentru mărcile premium. Noi estimăm că există 8 milioane de clienți premium
în lume care își permit să cheltuie de la 40.000 euro în sus pe o mașină pe o piață globală în care se vând circa 100 milioane mașini anual. Însă cei care își doresc o mașină premium dar nu își permit să o cumpere sunt mult mai mulți. Prin sharing poți să beneficiezi de experiența de a conduce o mașină premium. Iar atracția pentru branduri ca ale noastre este mare. De aceea, potențialul sistemului de sharing este enorm.
Ce vreți să spuneți prin enorm?
Piața auto mondială este undeva în jurul a 3 trilioane USD în timp ce veniturile din sharing sunt estimate la circa 10 trilioane USD.
Harta alăturată prezintă principalele șase piețe pentru BMW Group. Cum se vor schimba acestea în următorii 10 ani?
Nu cred că vor apărea distorsiuni. Piețele principale vor rămâne aceleași. Dar nu vor mai exista boom-uri similare precum cel din China din ultimii 5-6 ani. De la un nivel minim, China a devenit prima piață mondială. În nicio altă țară, inclusiv cele emergente, nu se va mai repeta o astfel de creștere. Nici în India dar nici în Brazilia sau Rusia, care traversează o criză adâncă. SUA se apropie din nou de potențialul maxim. Văd creșteri în Asia datorită Chinei și în America de Nord datorită SUA, dar vor fi creșteri cu o singură cifră.
Dar Africa?
Bineînțeles, suntem la curent cu potențialul pieței africane dar rata de creștere e foarte mică. Doar producătorii de volum au cules ceva roade. În zona premium, creșterea pieței va fi foarte mică.
Și Europa?
Europa rămâne cea mai importantă regiune pentru BMW cu vânzări de peste 1 milion exemplare din totalul de 2.247.485 în 2015, adică aproape 45% din total. Și Europa va rămâne cea mai importantă și în
următorul deceniu. Sigur, situația diferă de la țară la țară. Spania, Franța și Italia au recuperat și au atins nivelul de dinainte de criză, iar Germania va rămâne principala piață europeană.
Într-o piață stabilă, care este cea mai mare provocare pentru un brand global?
În următorii 5-10 ani, industria de mobilitate se va schimba mai mult decât a făcut- o în ultima sută de ani. Se va schimba modul în care fiecare dintre noi relaționăm cu o mașină.

suplimentBMW_interior_Page_14

Adaugati comentariu