First class

Cel mai mare SUV de la Mercedes-Benz oferă șapte locuri full-size după criteriile americane combinate cu un tren de rulare high-tech, un confort demn de Clasa S și aptitudini off-road de înaltă clasă.

Ce se întâmplă când îți dorești supremul în toate privințele? De multe ori, sfârșești cu un compromis inacceptabil pentru clienții cu pretenții. Nu este cazul lui GLS: Mercedes-Benz a reușit să combine confortul suprem de la Clasa S cu aptitudini off-road demne de cel mai capabil SUV. Pachebotul din Stuttgart găzduiește în configurația standard șapte persoane pe trei rânduri, în condiții depline de confort. Pentru a ne putea imagina spațiul interior regesc, trebuie să menționăm volumul portbagajului, cuprins între 680 – 2.300 litri, neatins de vreun competitor oferit pe piața din Europa. Mai mult chiar, rabatarea ambelor rânduri de scaune asigură o lungime uriașă de încărcare de 2.124 mm care, combinată cu sarcina utilă de 815 kg, îl transformă într-un Goliat printre autovehicule. Al doilea rând de scaune se rabate în raportul 60-40%, iar al treilea în raportul 50-50%, ambele putând fi comandate opțional cu acționare electrică. Sub capotă găsim numai motoare V6 și V8, capabile să imprime o dinamică de top pe șosea și un cuplu mare în off-road la turații mici. Versiunile pe benzină încep cu V6 biturbo de 3 litri, cu injecție directă, capabil să dezvolte 333 CP și un cuplu arhi-suficient în orice condiții: 480 Nm/1.600 – 4.000 rpm.

2

Mai sus în gamă descoperim două propulsoare V8 biturbo: 4,6 litri și 455 CP, respectiv versiunea AMG de 5,4 litri și 585 CP. Singurul diesel disponibil este un V6 de 3 litri și 258 CP. Toate variantele sunt cuplate la noua cutie automată cu 9 trepte 9G-Tronic, cu excepția versiunii AMG, care beneficiază de transmisia AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Puterea este transmisă la sol fără excepție prin intermediul sistemului de tracțiune integrală permanentă 4MATIC, cu distribuție simetrică a cuplului între cele două punți, pentru aderență optimă. Cel mai mare merit pentru comportamentul în orice condiții de rulare îl are sistemul Dynamic Select, care asigură până la șase moduri de funcționare a ansamblului suspensie – direcție – transmisie. Setărilor de bază, Comfort, Slippery și Sport li se alătură alte două, selectabile din controllerul de pe consola centrală: Individual și Off-Road. În modul Confort, mașina se transformă într-o limuzină veritabilă, iar transmisia schimbă treptele pentru a optimiza consumul de combustibil.

3

La apariția zăpezii sau gheții, șoferul se poate baza pe setarea Slippery, care optimizează manevrabilitatea pe suprafețe alunecoase. Selectarea modului Sport asigură un comportament incisiv, mai ales în combinație cu ACTIVE CURVE SYSTEM. Acesta are în componență bare stabilizatoare active la ambele punți, menite să reducă ruliul caroseriei în virajele luate la viteze ridicate. Odată ce terenul devine dificil, modul Off-Road jonglează cu parametrii sistemelor ABS, 4ETS și ESP pentru a optimiza aderența fiecărei roți. Șoferul își poate regla fiecare parametru în parte – direcție, suspensie și grupul propulsor – salvând profilul în modul Individual. În cazul echipării cu pachetul Off-Road Engineering, un ultim mod de rulare poate fi selectat: Off-Road+. În acest caz, sistemul de tracțiune integrală dispune de reductor și de diferențial central blocabil. În acest caz, suspensia pneumatică AIRMATIC, disponibilă standard la toată gama, are funcții extinse, care asigură o gardă la sol mai ridicată de până la 306 mm ce permite traversarea vadurilor adânci de 600 mm. La faceliftul de anul trecut, suspensia pneumatică a fost revizuită, beneficiind acum de amortizoare adaptive (ADS), care-și reglează individual gradul de amortizare în funcție de sarcină, de calea de rulare și de stilul de condus. 4

 

Adaugati comentariu