Gamă completă

RESUSCITAREA NUMELUI DE TRADIŢIE TIPO CONTINUĂ CU ALTE DOUĂ VERSIUNI COMPLEMENTARE DE CAROSERIE: UN HATCHBACK CU CINCI PORTIERE ȘI UN BREAK, INTITULAT STATION WAGON.

Revenirea Fiat în clasa compactă nu se oprește la berlina clasică în trei volume. Sub deviza o mașină pentru fiecare, gama Tipo se lărgește din acest an cu alte două versiuni de caroserie practice, un hatchback și un break. Cele două modele au fost croite special pentru a satisface exigențele înalte ale familiștilor de carieră. Versatilitatea superioară nu se traduce, însă, prin trecerea în plan secund a designului emoțional, tipic latin. Deși caracterul practic stă la loc de cinste, funcția nu învinge forma, iar silueta elevată a noilor versiuni Tipo, în special cea a caroseriei Station Wagon, invocă eleganța modelelor de life-style din segmentul superior. La nivel estetic, Tipo hatchback și Station Wagon sunt identice cu varianta sedan doar până în dreptul montantului central, tranziția stilistică fiind realizată într-un mod extrem de natural. Stopurile ce imită forma unui bumerang sunt complet noi, breakul afișând, de asemenea, un al treilea geam lateral suplimentar, iar modelul în cinci uși, un posterior sensibil mai dinamic, completat de un eleron ceva mai proeminent. Gabaritul noului Tipo Station Wagon este ușor superior versiunii cu patru portiere.

Ampatamentul de 2,64 m a rămas neschimbat, dar lungimea a crescut cu 4 cm, până la 4,57 m, diferență ce facilitează dimensionarea mai generoasă a habitaclului. În spate, spațiul a crescut sensibil față de versiunea sedan, mai ales la nivelul capului, ceea ce le permite chiar și persoanelor înalte să își găsească o poziție confortabilă pe banchetă. Locul central este profilat pentru a acomoda un adult, spațiul la nivelul genunchilor fiind de referință în segment. Și volumul portbagajului a crescut semnificativ. Acesta oferă acum 550 litri, cu 30 litri mai mult comparativ 2cu Tipo sedan. În plus, accesul este foarte facil, grație hayonului cu deschidere amplă și a marginii de încărcare coborâte, la nevoie fiind posibilă depozitarea unor obiecte extrem de voluminoase, cu o lungime de până la 1,8 metri. Bancheta este fracționabilă 1/3-2/3, iar suprafața de încărcare rezultată în urma rabatării complete a spătarului este aproape plană. Sub podeaua configurabilă în două poziții pe înălțime se mai ascunde un compartiment de depozitare suplimentar, aici putând fi depozitat în mod convenabil și ruloul portbagajului.

Tipo hatchback propune o imagine mai dinamică, dar caracterul practic rămâne la standarde de top. Portbagajul măsoară 440 litri, valoare excelentă în raport cu lungimea de 4,37 m, cu 20 cm mai mică decât cea a variantei Station Wagon. În absența șinelor de amarare de pe pavilion, standard în cazul breakului, înălțimea se reduce, de asemenea, cu 3 cm, însă, lățimea este identică (1,79 m), cu avantaje similare în ceea ce privește oferta excelentă de spațiu interior. Gama de motorizări va fi identică cu cea a sedanului (1.4/95 CP, 1.6/110 CP, 1.3 MultiJet/95 CP, 1.6 Multijet/120 CP), cu o excepție, un turbo de 1,4 litri și 120 CP/215 Nm. Dedicat exclusiv noilor versiuni de caroserie și oferit pe anumite piețe și cu alimentare GPL, noul motor 1.4 T-Jet poate fi acompaniat de o cutie manuală cu șase trepte sau, opțional, de una automată cu dublu ambreiaj și același număr de rapoarte – disponibilă și pentru dieselul de 1,6 litri. Și interiorul va fi ușor diferit, touchscreen-ul de 5 inch fiind înlocuit cu un display capacitiv de sine stătător cu diagonala de 7 inch, aferent sistemului multimedia Uconnect HD Live. Acesta oferă funcții de pinch și zoom pentru hărțile de navigație 3D TomTom, alături de aplicații de social media (Facebook Check-in, Twitter) și de integrarea smartphone-urilor moderne conform standardelor Apple CarPlay și Android Auto.

Adaugati comentariu