Incursiune în viitor

Reafirmând devotamentul companiei pentru propulsia hibridă, noile Lexus GS 450h și RX 450h au primit îmbunătățiri ale trenului de rulare, asigurând o eficiență și un rafinament în exploatare rar întâlnite.

Lexus GS ne prezintă o incursiune în viitorul tehnologiei hibrid, fiind echipat cu cea de-a doua generație a sistemului Lexus Hibrid Drive. Cu fiecare aspect al trenului de rulare revizuit, noul GS 450h oferă o semnificativă reducere în privința consumului de combustibil și al noxelor, fără a înregistra pierderi de performanță și fără a neglija experiența clienților. Cu o putere totală a sistemului de 345 CP, accelerarea până la 100 km/h cu start de pe loc are loc în numai 5,9 s, iar viteza mazimă ce poate fi atinsă este de 250 km/h. Concomitent, consumul de combustibil a fost diminuat cu 23% și a ajuns acum la 5,9 l/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon au scăzut la 137 g/km. Ca orice vehicul hibrid Lexus, GS 450h este capabil să funcționeze independent în modul electric sau clasic (cu benzină), precum și cu o combinație între cele două. Alături de motorul termic V6 se găsește un motor electric compact, de mare putere, răcit cu apă, cele două unități transmit puterea către roțile spate fie independent, fie în tandem, în funcție de necesități.2

În afara celor două motoare menționate, electric și termic, sistemul hibrid al noului GS dispune de un generator, un acumulator extrem de performant pe bază de nichel-metal și un dispozitiv controlat electronic ce gestionează, prin intermediul unor reductoare, puterea generată de motor, generator sau motorul electric.V6 de 3,5 l cu ciclu Atkinson Adaptat special pentru trenul de rulare hibrid, motorul termic V6 de 3,5 l beneficiază de câteva îmbunătățiri tehnice, având la bază prinicpiul de funcționare dictat de ciclul Atkinson. La motoarele convenționale în patru timpi, există situații în care amestecul carburant trebuie să fie bogat, pentru a se proteja catalizatoarele. Ciclul Atkinson menține nativ o temperatură mai scăzută a gazelor evacuate și permite transformarea combustiei în energie cinetică mult mai eficient decât un motor clasic. Dezavantajul motoarelor care funcționează respectând acest ciclu este puterea mai mică pe care o dezvoltă, în cazul în care vă întrebați de ce nu este folosit la scară largă. D-4S este cea mai nouă evoluție a sistemului de injecție directă de la Lexus.3

Cu un injector instalat în camera de ardere și un al doilea montat în galeria de admisie, această soluție tehnică combină avantajele specifice celor două tipuri de alimentare, oferind eficiență pe toată plaja de putere și îmbunătățind cuplul pentru o gamă largă de turații. Motorul electric are acum un grad de fricțiune mult mai mic și gama de lucru a sistemului de frânare regenerativă a fost extinsă, fapt ce contribuie la îmbunătățirea consumului de combustibil. Designul bateriei a suferit și el modificări, o nouă dispunere mai compactă sporind dimensiunile spațiului de încărcare. Caracterul distinct al fiecărui mod de condus este pus în evidență prin intermediul cadranelor de bord. Iluminate în albastru pentru EV (doar electric), Eco și Normal, panourile sunt automat iluminate folosind culoarea roșu atunci când modul Sport este selectat.Noua generație RX RX este al doilea cel mai bine vândut Lexus în Europa, după 200 CTh.4

Versatilitatea sistemului Lexus Hibrid Drive a fost lărgită prin adăugarea modului Sport a sistemului, pe lângă cele deja cunoscute (Normal, Eco și EV). Modul Sport, ce pune un mai mare accent pe latura dinamică a lui RX 450h, nu doar modifică răspunsul pedalei de accelerație și sistemul de servodirecție pentru un răspuns mai prompt, ci și permite utilizarea întregii rezerve de putere furnizată de motorul electric. Modul complet electric poate fi activat acum de la un buton individual. De la start până la o viteză de 50 km/h, RX 450 h este pus în mișcare exclusiv de motorul electric. Acest mod înlesnește un condus relaxat, fără zgomot, fără gaze și particule nocive, pe o distanță ce poate ajunge la doi kilometri. Pentru că în tot acest timp motorul termic este oprit, consumul de combustibil este substanțial îmbunătățit. Prin rafinamentul, silențiozitatea și nivelul tehnologiei disponibile, hibridele oferă o experiență ce, până nu demult, era demnă de filmele SF.5

Adaugati comentariu