Lecția Diesel

Lansat de curând pe piață, Polo Bluemotion pare hotărât să spulbere orice mit privind eficiența soluțiilor hibride ale concurenței, cu emisii de carbon de 87g/km, ce se situează sub nivelul binecunoscutelor Toyota Prius și Honda Insight. Seria de măsuri luate pentru diminuarea consumului au cuprins în principal propulsia și aerodinamica. Noul motor TDI în trei cilindri dispune de injecție directă common rail și supraalimentare cu turbocompresor. Cutia de viteze posedă cinci trepte și o etajare ce va exploata la maxim cei 180 Nm ai cuplului oferit de motor prin intermediul unor rapoarte de demultiplicare foarte depărtate de la o treaptă la alta. Pentru traficul aglomerat, Polo BlueMotion dispune de un sistem start-stop ce va opri motorul în cazul staționarii la semafor și-l va reporni la cuplarea primei trepte de viteză.

Fiind un important consumator al puterii motorului și un factor care contribuie la consumul de carburant, alternatorul dispune de o gestionare mult mai eficientă, ce-l va face mai activ la deccelerări și mai puțin în cazul demarării. Chiar și anvelopele folosite au fost alese cu grijă, acestea fiind cu rezistență minimă la înaintare.Un diesel mai verde Cu doar 3.3 litri pe care Polo BlueMotion îi folosește în medie pentru a parcurge 100 km, micul Volksvagen este capabil de o autonomie ce depășește, cel puțin teoretic, 1.300 km cu un singur plin (o valoare remarcabilă pentru un model de clasă mică). Dinamica nu este punctul forte al mașinii, dar este potrivită cu temperamentul celor care pun pe primul plan consumul și anume o viteză maximă de 173 km/h și un demaraj de 13,9 secunde. Fiind vorba de un autoturism ce aduce aceste beneficii economice fără să facă rabat la plăcerea de a conduce și nici la confortul celor cinci locuri pe care le oferă, Polo BlueMotion este dovada pașilor importanți făcuti de Volksvagen în această direcție, dar și de faptul că motorul diesel mai are încă multe de spus la capitolul ecologie.

Adaugati comentariu