Lux și tehnologie la puterea 4×4

AJUNS LA CEA DEA PATRA GENERAȚIE, GRAND CHEROKEE NU ESTE DOAR CEL MAI MARE MODEL DIN PORTOFOLIUL JEEP, CI ȘI PORTDRAPELUL ÎNTREGULUI BRAND, STANDARD DE EXCELENȚĂ AL MĂRCII ÎN MATERIE DE CALITATE, CONFORT ȘI INOVAȚII TEHNICE.

Puțini știu, însă Jeep Grand Cherokee este unul din pilonii istoriei automobilului. Construit la Detroit și introdus pentru prima dată în 1992, acesta este urmașul spiritual al modelului Wagoneer, cel care, în urmă cu 40 ani, inaugura segmentul SUV-urilor premium – într-o eră în care alți producători nici nu visau să construiască un astfel de automobil. Un deceniu și jumătate mai târziu, sub bagheta Daimler, nava amiral Jeep trecea prin modificări radicale, abandonând structura tradițională cu șasiu separat în favoarea unei soluții mult mai moderne, folosită și de modelul curent, prezentat în 2010 și construit alături de noii parteneri de la Fiat caroseria autoportantă. Iar faceliftul major aplicat în 2013 nu putea avea decât darul de a reconfirma puterea blazonului de inventator al segmentului premium, schimbările la care a fost supus Grand Cherokee fiind esențiale o transmisie automată cu opt trepte, motoare mai eficiente și un interior garnisit cu materiale premium inovatoare și sisteme multimedia și de asistență moderne. Clienții pot opta în plus, pentru un nou nivel de echipare de vârf, Summit, pe lângă cele cunoscute Laredo, Limited, Overland și SRT. La exterior, eleganța absolută este tema principală, temă ce bate la porțile clasei de lux. Blocurile optice au căpătat o formă mai sofisticată, încastrată în conturul rectangular anterior, primind în plus tehnologia LED, atât de apreciată de public: standard se oferă faruri bi-xenon cu LED-uri pentru lumina de drum pe timpul zilei – DRL, versiunile Summit și SRT beneficiind în plus de funcție adaptivă de urmărire a mișcărilor volanului pentru acestea. Grila radiatorului cu cele șapte fante emblematice a fost și ea redesenată discret, la fel și spoilerul față, ușor mai elevat, iar la partea din spate, stopurile LED se laudă acum cu un aspect mai agresiv. Per ansamblu, Jeep Grand Cherokee a rămas, însă, același automobil impunător, dar dinamic în egală măsură.SupERERElim JEEP

La capitolul motorizări, Grand Cherokee este acompaniat de binecunoscutul diesel V6 de 3 litri disponibil în două trepte de putere, setate la 190 sau 250 CP, respectiv de un V8 Hemi de 6,4 litri și 468 CP, alimentat cu benzină. Noua cutie automată modernă cu opt rapoarte este standard. Controlată electronic, aceasta se adaptează la stilul de conducere al șoferului, pentru un răspuns mai bun al accelerației și un consum mai mic, oferind inclusiv un mod Eco. În contrast cu performanțele superioare, motorul diesel se laudă cu cifre de consum reduse cu 10%, până la 7,5 litri/100 km, în regim mixt (198 g CO2/ km), totul grație construcției ușoare (chiulasă din aluminiu) și tehnologiei MultiJet II, cu presiune de injecție înaltă de 1.800 bar.
Interiorul lui Grand Cherokee este o adevărată oază de lux și tehnologie, paleta coloristică și textura tapițeriilor folosind ca sursă de inspirație spiritul unor destinații turistice celebre pentru frumusețea lor unică
: Maroc, Noua Zeelandă, Nepal, Marele Canion sau Vezuviu.SuFDRTplim JEEP
Pe consola centrală tronează un sistem multimedia de ultimă generație UConnect, cu ecran tactil de 8,4 inch, hărți de navigație
3D (serie de la Overland) și un spectru complet de conexiuni cu alte device-uri. Selectorul cutiei de viteze are, de asemenea, o nouă formă de inspirație aviatică, iar volanul cu trei spițe capitonat în piele integrează acum padele pentru schimbarea manuală a treptelor de viteze, ornamente din lemn nobil (Overland și Summit) sau aluminiu satinat, precum și comenzi dedicate pentru radio, cruise control, telefon sau comenzile vocale. Modelul de vârf Summit se distinge prin tapițeria de piele premium Natura-Plus, disponibilă în nuanțe de negru sau maro, cu cusături contrastante pentru scaune, fețele ușilor și cozorocul instrumentelor de bord. Un detaliu desprins parcă din clasa de lux este capitonajul exclusiv al plafonului și montanților față, din piele ecologică de căprioară. Tot în segmentul de lux poate fi încadrată și oferta de spațiu, demnă de o limuzină executivă, lungimea de 4,82 m și ampatamentul generos de 2,91 m fiind bine puse în valoare de inginerii Jeep. Portbagajul este, de asemenea, imens: 782-1.554 litri. Ambianța interioară poate deveni și mai plăcută, odată cu specificarea sistemului audio profesional Harman Kardon 7.3 (19 difuzoare și amplificator de 825 wați) sau a acoperișului panoramic CommandView (serie pentru Overland, Summit și SRT), compus din două segmente de sticlă (cel frontal, amovibil) a căror suprafață vitrată este de două mai generoasă decât cea a unui sunroof tradițional. Tradiția abilităților off-road singulare este respectată cu sfințenie de Grand Cherokee. SupliTTRm JEEPClienții pot opta pentru trei sisteme (vezi caseta) complexe de tracțiune integrală: Quadra-Trac II cu diferențial central blocabil și reductor cu raport de demultiplicare 2,72, Quadra-Drive II, cu diferențial blocabil suplimentar pe puntea spate și Quadra-Trac, fără reductor și cu diferențial electronic cu patinare limitată posterior, exclusiv pentru SRT. Aderența este mereu cea optimă datorită sistemului de management al tracțiunii Selec-Terrain și ale celor cinci setări distincte adaptate la diverse suprafețe de rulare: Sand, Mud, Auto, Snow și Rock. În plus, suspensia pneumatică Quadra-Lift (serie la Overland și Summit) oferă 5 niveluri pentru setarea gărzii la sol (21,8 cm în modul Normal, 25,4 cm în Off-Road 1, 28 cm în Off-Road 2, 18 cm în Park Mode sau 20,7 cm în Aero Mode), amplificând și unghiurile de atac și ieșire (35,8 și 29,5 grade față de 26 și 26,5), cifre demne de un off-roader cu experiență.

 

Adaugati comentariu