Mai mult decât eficient

22

ACOMPANIAT DE O GAMĂ BOGATĂ DE MOTORIZĂRI ULTRAMODERNE TOATE CU TURBO, PATRU PE BENZINĂ ȘI PATRU DIESEL, NOUL VOLKSWAGEN TIGUAN PUNE PE PRIMUL PLAN CONSUMUL ȘI EMISIILE REDUSE.

Volkswagen oferă pentru noul Tiguan o paletă largă de motorizări, nu mai puțin de opt versiuni fiind disponibile la debut. Spectrul de putere este la fel generos: 115-240 CP pentru variantele diesel din familia EA288, respectiv 125-220 CP pentru cele alimentate cu benzină (seria EA211). Întreaga gamă Tiguan se bucură încă din echiparea de serie de un pachet complet de tehnologii moderne: supraalimentare turbo, injecție directă, sistem start&stop și funcție de recuperare a energiei la frânare. Specific platformei modulare MQB, toate motoarele sunt înclinate spre spate la un unghi identic de 12 grade, pentru un centru de greutate cât mai coborât și o standardizare maximă a operațiunilor de montaj dedicate propulsoarelor și transmisiilor. Filozofia de poziționare a aspirației și evacuării este, de asemenea, complet nouă: conducta de admisie se află acum în fața motorului, iar cea de evacuare în spatele acestuia. Dovedind ambițiile înalte ale noului Tiguan, saltul la capitolul putere maximă este substanțial comparativ cu generația anterioară, ale cărei motorizări de top dezvoltau 150 CP în cazul propulsoarelor asociate siglei TSI, respectiv 184 CP pentru gama TDI. La baza gamei de motorizări va sta unitatea TSI de 1,4 litri și 125 CP, acompaniată de declinarea sa mai puternică de 1,4 litri și 150 CP, cu tehnologie de dezactivare parțială a cilindrilor.20

Paleta de motoare pe benzină este completată de două variante 2.0 TSI de 180 și 220 CP. Familia TDI reunește patru iterații de 115, 150, 190 ale aceluiași diesel de 2 litri, cel mai potent Tiguan fiind animat de noul motor TDI de 2 litri bi-turbo cu 240 CP. Acesta se laudă cu un cuplu maxim uriaș de 500 Nm, fiind caracterizat prin presiunea înaltă de injecție cifrată la 2.500 bar și o putere specifică de 120 CP/litru, cea mai ridicată de la nivelul întregului segment compact. Cele două turbine sunt montate în cascadă și lucrează în serie: cea mică cu geometrie variabilă pornește de la turații joase, pentru a anula turbolag-ul și a oferi un răspuns prompt, iar cea mare cu geometrie fixă intră în funcțiune în palierul superior, la peste 3.000 rpm. Motorizările de vârf a căror putere maximă atinge sau depășește pragul de 180 CP primesc ca dotare standard noul sistem de tracțiune integrală 4Motion (Haldex de generația a cincea). Acesta este oferit cu titlu opțional și pentru modele 1.4 TSI de 150 CP și 2.0 TDI de 150 CP, însă nu și pentru versiunile entry-level 2.0 TDI de 115 CP și 1.4 TSI de 125 CP, disponibile exclusiv cu tracțiune față. Tot pentru motorizările mai puternice de 180 CP, indiferent de combustibilul preferat pentru alimentare, Volkswagen oferă transmisia DSG cu dublu ambreiaj, disponibilă într-o singură declinare, cu șapte rapoarte. 21

Adaugati comentariu