Un nou motor Dacia – Mic și eficient

Motorul de 1,2 l generează 75 CP (cât cel de 1.4 l) și obține un consum de 5,9 l/100km. Lansarea unui nou propulsor ce va echipa modelele Dacia este un lucru important, indiferent din ce unghi privești situaţia.

În primul rând, un motor în plus oferă clienţilor o gamă mai variată de configuraţii. În al doilea rând, noua unitate este un model de generaţie mai nouă, având arhitectura chiulasei concepută pentru a acomoda patru supape pentru fiecare cilindru. Această soluţie tehnică contribuie la obţinerea unor valori impresionante ale performanţelor și randamentului furnizate de motor. Agregatul de 1.2l generează 75 CP, egalându-l pe cel de 1.4l MPI. Desigur, valorile cuplului maxim, chiar dacă sunt apropiate, nu puteau fi obţinute la aceași turaţie. Cel mai nou motor din familia Dacia generează 107 Nm la 4.250 rpm.1

Toate motoarele de cilindree mică sunt recunoscute pentru consumul mic de carburant, iar în cazul mezinului dedicat lui Sandero și Logan, răspunsul acceleraţiei este mai prompt decât v-aţi aștepta. Etajarea treptelor cutiei de viteze scoate în evidenţă performanţele, (dat fiind faptul că unitatea de 1.2l este concepută pentru mediul urban) fiind atinse într-un timp foarte scurt viteze de 70-80 km/h. Perspectiva eco Prin utilizarea a două supape de admisie o cantitate mare de aer pătrunde în cilindri, iar benzina este utilizată într-un mod eficient. Consumul de carburant în mediul urban declarat de constructor pentru motorul de 1.2l este de 7.6 l (valoarea pentru 1.4 l MPI este de 9,4 l). Cifrele sunt valabile pentru modelul Sandero. Din punctul de vedere al menajării mediului înconjurător, menţionăm faptul că intrarea în gama vehiculelor ce poartă semnătura eco2 este acum posibilă graţie emisiilor de dioxid de carbon de numai 139g/km.2

Adaugati comentariu