Moştenire scandinavă

Posesor al celor mai avansate tehnologii Volvo V40 aduce noi standarde de confort şi siguranţă în rândul hatchbackurilor compacte premium, cărora este hotărât să le vorbească în scurt timp din poziţia de lider.

Imaginea pe care o promovează noul model este una fermă, mult mai clară şi mai dinamică decât până acum, ale cărei influenţe sportive sunt mult mai uşor de regăsit. Întreaga parte frontală a fost puternic curbată pentru ca V40 să pară cât mai apropiat de sol şi de noile tendinţe, vizibil mai agresive decât ne-am fi aşteptat. Luminile de zi cu tehnologie LED fac şi ele parte din elementele stilistice uşor de subliniat, iar forma lor în formă de lance va fi foarte uşor de observat în lumină slabă. Atât linia de geamuri laterale cât şi plafonul au fost desenate pentru a aplatiza cât mai mult zona spatelui pentru a crea o formă mereu în mişcare. Lămpile fac parte ca şi constructivă din tradiţia Volvo şi păstrează aceleaşi caracteristici legate de poziţionarea înaltă şi urmărind cu precizie forma impusă de montantul C.2

Interiorul a fost construit după o filozofie proprie ce urmăreşte dezvoltarea sa în jurul ocupanţilor şi sentimentul că la bordul lui V40 te simţi ca într-o maşină mult mai mare. Materialele şi finisajele sunt cele cu care este deja familiarizat orice client Volvo şi care nu fac rabat de la calitate şi bun gust. Există trei combinaţii de culori pentru tapiţeria textilă şi o nouă nuanţă Azure Bleu, disponibilă pentru cea din piele. Un sistem de lumină ambiantă pe bază de leduri face ca anumite zone “strategice”, să fie vizibile în întuneric, existând posibilitatea selectării dintr-o paletă de şapte nuanţe sau apelând la un sistem automat ce va face acest lucru în funcţie de temperatura ambiantă, într-o trecere de la albastru către roşu. Oglinda retrovizoare de la interior este fără ramă, iar consola centrală floating păstrează trademarkul Volvo, ambele aducând la bord o atmosferă hi-tech.3

Portbagajul se bucură de posibilitatea extinderii spaţiului prin rabatarea fracţionară a banchetei şi a fost împărţit pe două nivele pentru a fi mult mai practic. Imaginaţia inginerilor suedezi este vizibilă şi la exterior, unde a fost gândit un sistem de alimentare cu combustibil fără buşon, ce face această operaţie mult mai sigură şi mai uşor de realizat. Din punct de vedere dinamic, V40 aduce îmbunătăţiri notabile la majoritatea componentelor, cum ar fi şasiul, motorizările, trasmisia şi sistemul de direcţie. Noul Volvo V40 aduce două tipuri de şasiu, unul Dynamic, oferit standard şi care aduce un centru de greutate coborât şi o rigiditate crescută şi unul Sport, disponibil opţional, care aduce o gardă la sol coborâtă cu 10 mm faţă de cel dinamic şi o setare mai fermă posibilă prin utilizarea unor arcuri şi amortizoare speciale pentru acest scop. Sistemul de direcţie dispune opţional de asistare electrică ce permite trei setări, în funcţie de condiţiile de drum, de la o asistare mai puternică pentru traficul urban, până la una mai fermă, potrivită unei utilizări sportive.4

Corner Traction Control este un sistem ce îmbunătăţeşte semnificativ prestaţia maşinii în viraje prin optimizarea tracţiunii, r5educând semnificativ tendinţele subviratoare şi îmbunătăţind siguranţa. Trei motorizări pe benzină sunt disponibile, două de 1.6 litri, T3 de 150 CP şi T4 de 180 CP, în timp ce vârful gamei este un T5 de 2.5 litri şi 254 CP. Cutiile de viteze disponibile sunt una manuală cu şase trepte pentru T3, manuală sau automată cu şase rapoarte pentru T4 şi automată cu şapte rapoarte pentru T5. Cât priveşte gama diesel, sunt disponibile două motoare cu cilindree de 1.6 litri, un D2 de 115 CP şi un D3 de 150 CP, în timp ce vârful gamei este un D4 de doi litri şi 177 CP. Pentru gama diesel există două cutii de viteze cu şase trepte, una automată şi una manuală, disponibile pentru oricare dintre motorizări. Pentru că vorbim de un Volvo nu putem omite siguranţa, capitolul la care noul V40 se recomandă drept cel mai avansat model Volvo de până acum.

Pentru prima dată a fost introdus un sistem airbag pentru pietoni, un sistem ce permite păstrarea benzii de mers inclusiv prin acţiunea automată asupra direcţiei, un asistent de parcare ingenios, un sistem de recunoaştere a indicatoarelor de circulaţie sau control automat al luminilor şi comutare automată a fazei lungi. Pe lângă acestea există deja cunoscutul sistem de detecţie a pietonilor cu frânare automată de urgenţă şi sistemul City Safe pentru prevenirea coliziunilor la viteze mici. Noul V40 va fi construit la uzina din Ghent, Belgia şi se estimează că va fi produs într-o cadenţă de 90.000 de unităţi anual. Piaţa europeană va primi aproximativ 85% dintre acestea.

Adaugati comentariu