Motoare moderne disponibile pentru Fiat Tipo

Motoare moderne

Fiat Tipo este disponibil cu patru motoare moderne din gama actuală Fiat. Două diesel-uri și două pe benzină.

Deși este o mașșină care oferă un raport excelent pentru banii investițți, Tipo este disponibilă cu cele mai moderne motoare din gama Fiat.

Pentru un preț începând de la 10.990 euro, modelul de baza este echipat cu motorul pe benzina 1.4 Fire. Acesta dezvoltă 95 CP la 6.000 rpm și un cuplu maxim de 127 Nm la 4.500 rpm. Cu patru supape pe cilindru antrenate de doua axe cu came, acest motor promite performanțe bune pe toata gama. De aseenea asigură de turație și costuri reduse de întreținere.

Fiat Tipo 1.4 Fire accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,5 secunde. Atinge o viteză maximă de 185 km/h, fiind cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Motorul E.torQ de 1,6 litri (disponibil pe piața din România peste doua luni) dezvoltă 110 CP cuplu maxim de 152 Nm. Cu o construcție ușoară, acest motor livrează un cuplu motor sănătos încade la turații mici și promite să fie foarte eficient.

Motoare moderne disponibile pentru Fiat Tipo

Combinat exclusiv cu o transmisie automată cu 6 trepte, care asigură un condus liniștit și confortabil. Tipo 1.6 E.torQ accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde și atinge o viteză maximă de 192 km/h. Motoarele diesel disponibile, de 1,3 și 1,6 litri, utilizează tehnologia Multijet de generația a doua.

O adevărată referință printre motoarele diesel de mica cilindree, 1.3 16V Mulitjet II, este un motor compact. Acesta dispune de turbină cu geometrie variabila, ce îi permite să livreze un cuplu mai mare la turații joase în beneficiul dinamicii și al eficienței. Combinat cu transmisie manuală cu 5 trepte, Tipo 1.3 Multijet II livrează 95 CP la 3.750 rpm. De asemenea, un cuplu maxim de 200 Nm la o turație foarte joasa de numai 1.500 rpm.

Viteza maxima este de 180 km/h și accelerația de la 0 la 100 km/h durează 11,7 secunde. Motorul de top este cel de 1,6 litri și 120 CP, disponibil la multe modele Fiat și Jeep. Cu turbina cu geometrie variabilă și sistem Multijet de generația a doua, acest motor oferă o flexibilitate foarte bună. Injecțiile multiple pe ciclu motor permit dozarea fina a combustibilului, rezultând un nivel de scăzut de zgomot și emisii reduse.

Motorul respectă normele Euro 6 datorită recirculării EGR cu dublu circuit (de joasa și înalta presiune) și a catalizatorului pentru oxizii de azot montat înaintea filtrului de particule, amplasate ambele în aceeași carcasă foarte aproape de turbină pentru a obține eficiență maximă.

Printre alte metode de reducere a consumului enumeram pompa de ulei cu flux variabil și sistemul inteligent de management al alternatorului.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Revista AutoExpert 252

Revista AutoExpert nr. 252, martie 2024

Cioc-cioc! Cu revista, inoportunez. Nu stau mult, doar două minute, cât să-ți prezint numărul 252, din martie 2024. Cum ar veni, avem

Scroll to Top