Noua dimensiune a eficienţei

Tehnologia BlueMotion face ca actuala generaţie Passat să fie cea mai eficientă din toate timpurile, dar şi un adevărat etalon al clasei sale. Un model de succes ce s-a vândut în toată lumea până în prezent întrun număr de 15 milioane de exemplare, Passat se poate mândri nu doar drept cel mai emblematic model al clasei medii, ci şi ca un adevărat best-seller la nivel mondial. Cea de-a şaptea generaţie, lansată în toamna anului trecut, reuşeşte să se impună în faţa competitorilor graţie noilor motoare TDI, dar şi a tehnologiilor ce trasează noi standarde în acest segment şi care, până nu demult, erau rezervate doar claselor de lux. Numeroase sisteme de asistenţă şi siguranţă de ultimă generaţie se regăsesc la bordul nolui Passat. Printre acestea se numără sistemul de detectare a stării de oboseală a şoferului, frâna de urgenţă automată, cruise-control adaptiv, sistemul automat de parcare sau sistemul Light Assist. Deşi rezultatele obţinute de generaţia precedentă la testele de impact numărau cinci stele Euro-NCAP, progrese au fost făcute şi la acest capitol, vizate fiind sistemul de pretensionare al centurilor de siguranţă şi tetierelor, scopul urmărit fiind acela ca noul Passat să fie nu doar cel mai eficient ci şi cel mai sigur din toate timpurile. Dincolo de graniţe Noul Passat împinge mai departe graniţele eficienţei graţie dimensiunilor şi spaţiului oferit în raport cu consumul de combustibil.2

Tehnologia BlueMotion este cea care vizează reducerea consumului de combustibil prin mijloace specifice. Funcţia de rulare liberă este o soluţie tehnică destinată maşinilor înzestrate cu cutie de viteze automată DSG cu dublu abreiaj şi care deconectează motorul de transmisie atunci când pedala de acceleraţie este eliberată, contribuind astfel la o economie de 0.5 litri de combustibil/100km. Sistemul Start-Stop a fost dezvoltat pentru a folosi motorul maşinii doar atunci când este necesar, respectiv atunci când aceasta se deplasează, restul timpului fiind oprit pentru a limita risipa de carburant. Acest sistem este responsabil cu reducerea mediei de consum obţinută în traficul din mediul urban. Sistemul de recuperare a energiei de frânare face ca atunci când autoturismul deccelerează, alternatorul să încarce bateria de acumulatori care va alimenta în fazele de accelerare consumatorii, degrevând astfel motorul de această sarcină într-un moment important. Motoarele TDI şi TSI reprezintă soluţiile tehnice cele mai eficiente pentru propulsoarele diesel şi, respectiv, pe benzină, ce asigură performanţe dinamice ridicate pentru minimul de combustibil consumat.  Downsizing Cum era de aşteptat, versiunea Passat care dispune de cel mai mic consum este cea care foloseşte motorizarea 1.6 TDI. Aceasta exploatează la maxim avantajele obţinute prin renunţarea la vechile 1.9 TDI şi înlocuirea lor cu un motor mai rafinat şi mai eficient, dezvoltat din raţiuni economice, ecologice şi fiscale. Cilindreea redusă şi performanţele ridicate de care motorul de 1.6 litri este capabil, înseamnă pentru Passat BlueMotion avantaje la capitolul dinamică, confort şi economie.3

Zgomotul şi vibraţiile s-au redus semnificativ, dar acestea au fost limitate nu numai datorită reducerii cilindreei ci şi de noile materiale fonoabsorbante folosite la planşa de bord şi la nivelul uşilor. Parbrizul conţine şi el un strat izolator, ce se poate extinde opţional şi asupra geamurilor portierelor din faţă. Autonomie de 1.666 km Capitolul consum este cel mai interesant, ambele versiuni de caroserie, berlină şi break echipate cu acest motor reuşind cifre neobişnuite pentru aceste dimensiuni, respectiv 4,2 şi 4,4 litri/100km şi un nivel al emisiilor de bioxid de carbon de doar 109 g/km (114 g/km, versiunea break). Cu un rezervor plin (70 litri) şi un consum mediu de 4,2 litri, Passat BlueMotion este capabil de o autonomie teoretică de 1.666 km. Motorul diesel de 105 CP este ajutat să obţină aceste rezultate cu ajutorul seriei de tehnologii prezente standard pentru versiunea BlueMotion cum sunt sistemul Start-Stop, cel de recuperare a energiei la frânare, pneurile cu rezistenţă scăzută la înaintare şi, nu în ultimul rând o aerodinamică îmbunătăţită şi dedicată special pentru acest scop. Motorul de 1.6 litri este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, combinaţie ce favorizează o viteză maximă de 195 km/h şi un demaraj de 12,2 secunde, până la 100 km/h. Conform rezultatelor obţinute de noul propulsor, downsizingul aplicat motorizării diesel reprezintă o mişcare importantă pe care Volkswagen a făcut-o pentru continarea ascensiunii motoarelor TDI şi pentru a asigura motorului cu ardere internă încă o perioadă importantă de supremaţie.

Adaugati comentariu