O nouă eră

MAI COMPACT PE DINAFARĂ, MAI MARE PE DINĂUNTRU: NOUL OPEL ASTRA OFERĂ UN SPAȚIU INTERIOR MAI GENEROS DEȘI DIMENSIUNILE EXTERIOARE SUNT MAI COMPACTE.

În ciuda boom-ului de SUV-uri și de crossovere care continuă în ritm la fel de susținut,
Astra este în continuare cel mai important model pentru Opel, cu 20% din vânzările mărcii. De aceea, reînnoirea gamei compacte Astra are un rol crucial în viitorul lui Opel. Astra K este a cincea generație a modelului compact Opel sau a 11-a dacă luăm în calcul și cele șase generații de Opel Ka- dett, din care una dinainte de război. Politica de downsize este cuvântul de ordine nu doar în cazul motoarelor ci și în ceea ce privește caroseria. Cu 4,37 metri lungime și 1,48 metri înălțime, noul Astra este cu aproape 5 cm mai scurt și cu 2,5 cm mai scund decât vechea generație în timp ce lățimea a fost redusă cu 0,5 cm la 1,81 metri. Și ampatamentul a fost micșorat cu aproape 2 cm dar, paradoxal, spațiul interior a fost mărit. Datorită formei noilor scaune, pasagerii din spate au la dispoziție un spațiu pentru genunchi mărit cu 35 mm în timp ce șoferul se bucură de o înălțime interioară cu 22 mm mai mare.3

De altfel, spațiul pentru genunchi în spate este cel mai mare din clasă, iar distanța „confort” între spătarele scaunelor față și spate a crescut cu 15 mm. Noile scaune sunt mai compacte și cu 10 kg mai ușoare datorită optimizării formei și utilizării unui poliuretan mai ușor și a oțelului de înaltă rezistență la structura acestora. Opțional, sunt disponibile scaunele certificate AGR care oferă o serie de facilități de confort nemaiîntâlnite în acest segment. Pe lângă reglajele electrice pe 18 direcții inclusiv reglajul părților laterale, scaunele AGR pot beneficia opțional de memorie și funcții de masaj și ventilație. De asemenea, scaunele AGR au o plajă de reglaj pe înălțime de 65 mm, cea mai largă din segment, ceea ce permite și șoferilor mai scunzi să își găseasacă poziția ideală. Iar volanul multifuncțional este elegant și se poate regla 35 mm pe adâncime și 25 mm pe înălțime. Planșa de bord este complet nouă și se remarcă prin materiale moi, de calitate, plăcute la vedere, iar butoanele de la blocul climatizării și de la centrala multimedia sunt realizate dintr-un plastic fin foarte plăcut la atingere care dă senzația de mașină premium. Deși masa structurii autoportante a scăzut cu 77 kg de la 357 la 280 kg, masa mai mică nu înseamnă și rigiditate torsională mai mică, aceasta crescând de la 18,6 la 19 kNm/grad.

4

Rigiditatea caroseriei este o premisă importantă în optimizarea agilității și ținutei de drum contribuind în același timp la reducerea nivelului de zgomot și de vibrații. Puntea față conservă soluția de tip MacPherson, ecartamentul fiind identic cu cel de la vechea generație în timp ce, în spate, inginerii de la Opel au continuat să dea credit combinației dintre puntea cu bară cu torsiune și conexiunea de tip Watt. Această soluție inteligentă patentată de Opel la fosta generație Astra a fost rafinată și îmbunătățită la noua generație oferind toate avantajele dinamice ale unei punți independente multilink fără a fi penalizată de mase suplimentare și complexitatea prea mare.

  • Spațiul pentru genunchi în spate a crescut cu 35 mm, iar distanța între spătarele scaunelelor față și spate a crescut cu 15 mm. Elegant: clanța hayonului ascunsă sub siglă.
  • Scaunele AGR sunt unice în clasa compactă, beneficiind de reglaje electrice cu memorie, funcții de masaj și ventilație.
  • Deși dimensiunile de gabarit s-au micșorat, noul Astra oferă un spațiu interior mai generos.

Adaugati comentariu