Off-roader de legendă

Mercedes-Benz G-Class, off-roader-ul cu o istorie de peste trei decenii și jumătate, a primit în 2015 un plus de putere și mici retușuri de design. Noua gamă G-Class include G 500 cu un nou motor V8 biturbo de 4,0 litri, exclusivista versiune AMG Edition 463 și G 500 4×42.

Puține automobile se pot mândri cu o carieră atât de lungă și de fastă precum cea a legendarului Mercedes-Benz G-Class, manufacturat încă din 1979 la uzina Steyr-Puch de la Graz, Austria, și supus în 2015 unui nou facelift, menit să-i prezerve prospețimea pentru încă câțiva ani. Nimeni nu poate nega farmecul retro cu totul aparte al angularului  Mercedes-Benz G-Class. Puține s-au schimbat de la modelul original din 1979, incluzînd aici semnalizatoarele independente amplasate pe capotă sau parbrizul perfect vertical. Deși discrete, modificările de design încearcă să insufle un aer high-tech, prin luminile de zi cu tehnologie LED, noua grilă și bara față redesenată, cu prize de aer în stil AMG. La interior, renovarea lui G-Class aduce instrumente de bord reconfigurate, cu două ceasuri tubulare ce încadrează un display multifuncțional de 11,4 cm, schimbătorul de viteze și volanul preluate de la fosta generație E-Class. Sistemul COMAND cu display de 7 inch și navigație este inclus în echiparea de serie, alături de scaune încălzite cu tapițerie din piele. Rezultatul este o ambianță atemporală, cu binevenite tușe de modernitate. Forma chiar urmează funcției în cazul Clasei G, care oferă un portbagaj suficient de încăpător, cu un volum cuprins între 487 și 2.126 de litri. Un detaliu aparte rămâne roata de rezervă montată pe hayonul care se deschide în lateral și nu în sus.

2

La capitolul motorizări, un nou V8 biturbo de 4,0 litri cu injecție directă își sărbătorește premiera mondială sub capota Clasei G. Având la bază noua generație V8 dezvoltată de către Mercedes-AMG, noul motor dezvoltă 422 CP și 610 Nm la G 500. Cu două turbocompresoare și cu tehnologia Nanoslide pentru suprafața alezajului cilindrilor, noul V8 dezvoltă cu 35 CP și 80 Nm mai mult decât unitatea V8 anterioară, aspirată natural, de 5,5 litri. Noul G 500 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde (6,1 secunde pentru vechiul V8) și are nevoie de 12,3 l/100 km, în comparație cu consumul modelului precedent cotat la 14,9 l/100 km. În gama variantelor sportive AMG, AMG G 63 dezvoltă acum 571 CP în loc de 544 CP, iar G 65 AMG are o putere maximă de 630 CP, în comparație cu cei 612 CP din trecut. În ceea ce privește best-seller-ul gamei, G 350 d, motorul V6 turbo-diesel de 3,0 litri vine acum cu 245 CP – un plus de 34 CP; și un cuplu de 600 Nm (înainte 540 Nm). Sistemul start&stop standard își pune decisiv amprenta asupra eficienței, cu un consum mediu cotat la 9,9 l/100 km versus 11,2 l/100 km pentru modelul anterior. Transmisia automată 7G-Tronic Plus (serie) prezintă și un mod manual, însoțit de padele pentru schimbarea vitezelor amplasate pe coloana de direcție.3

Există, în plus, un mod Eco și unul Sport. G 500 4×42 prezintă un ecartament mult mai mare grație punților portale (264 mm în plus), jante mari de 22 inch și tren adaptiv cu modul Sport. G 500 4×42 are același motor de la G 500: V8 biturbo de 4,0 litri cu 422 CP.  La G 350 d și la G 500, transmisia automată 7G-Tronic Plus vine acum și cu un mod manual, care poate fi activat prin simpla apăsare a butonului M. Mercedes-Benz oferă o ediție specială pentru versiunile AMG, denumită AMG Edition 463, disponibilă pentru G 63 și G 65. Printre dotările interioare se află și o planșă de bord în două culori și scaune tot în două nuanțe, îmbrăcate în piele designo de înaltă calitate, cu suporturi laterale din piele cu aspect de carbon și cusături contrastante, scaune și fețe ale ușilor cu aspect de diamant și mânere ale portierelor cu finisaje din fibră de carbon și piele nappa. G 63 beneficiază și de prezența exclusivă a unor jante din aliaj ușor de 21 de inch, cu cinci spițe de culoare negru mat, încălțate cu anvelope de 295/40 R 21. G 350 d vine standard cu jante din aliaj ușor de 18 inch cu 5 spițe. Șasiul separat, închinat activităților off-road, este înzestrat cu noi amortizoare adaptive menite să îmbunătățească confortul la rulare și să reducă ruliul caroseriei. Bineînțeles, nealterate au rămas veleitățile off-road singulare. Clasa G facelift reține soluția caroseriei cu șasiu separat și punți rigide, oferă o gardă la sol de 21 cm, se poate scufunda cu entuziasm în vaduri de apă adânci de 600 mm și se laudă cu unghiuri de atac (36 grade) și degajare (27 grade) care umilesc orice SUV modern. Iar reductorul și cele trei diferențiale blocabile individual (central, față, spate) livrează un nivel de tracțiune inegalabil pe suprafețe acoperite cu noroi, nisip, zăpadă sau orice alt obstacol.4

Adaugati comentariu