Parfum de Craiova

Ford

Există o strânsă legătură între direcțiile eco adoptate strategic de Ford și România. În principal datorită fabricii de la Craiova, unde este produs unul dintre cele mai premiate motoare ale industriei.

Ford este unul dintre marii jucători din industria auto la nivel mondial. Și unul dintre producătorii care au trecut cel mai bine și eficient peste tulburările economice ale ultimilor ani. Strategia adoptată, pe de o parte de a lansa o nouă gamă unică pentru toate piețele de pe glob, iar pe de altă parte de a oferi produse ce pun accent pe tendințele ecologice și economice, a dat roade.
Unul dintre cele mai importante modele din portofoliul mărcii ovalului albastru este Focus. Lansat în 1998 ca înlocuitor al clasicului Escort, Focus a reușit să contabilizeze peste 12 milioane de unități comercializate de la debut. A treia generație, aflată acum pe piață, s-a vândut, de exemplu, în peste 1,1 milioane de unități doar în anul 2013. Asta face din Focus unul dintre actorii esențiali ai clasei compacte. În pofida succesului uriaș repurtat de model, la începutul lui 2014 a fost lansată o versiune facelift pentru actuala generație. Modificările, de-a dreptul consistente, au rolul de a rafina și mai mult un model care are deja o bază puternică de clienți fideli.012-014_EC O FORD FOCUS_low
Modificările sunt mai mult decât evidente atât la exterior, în habitaclu, cât și sub capota modelului. Partea frontală s-a aliniat limbajului actual de design Ford, reluând o tema întâlnită și pe Fiesta (facelift) sau pe noul Mondeo. Modelul pare mai matur, iar accentele cromate vin să dea plus valoare impactului vizual. La interior s-a mers pe o restructurare arhitecturală.
Comenzile și butoanele au fost repoziționate, fiind acum mult mai ergonomice. Planșa de bord găzduiește acum un ecran tactil de dimensiuni generoase (8 inch), parte a sistemulul Ford SYNC 2, iar materialele sunt mai bune calitativ. Focus a fost întotdeauna printre premianții clasei în materie de dinamism, fiind mereu unul dintre automobilele foarte apreciate pentru modul în care se conduce. Facelift-ul lucrează și asupra asiului, venind cu noi reglaje pentru sistemul de suspensie de pe puntea față și pentru cel de direcție. Și chiar dacă nu sunt schimbări revoluționare, cele efectuate au menirea să țină cont și mai mult de cerințele clientelei fidele.
Ajungem acum și sub capotă, capitol care ne interesează și pe noi în mod special. Gama de motorizări este vastă, dar vom pune accent pe unitățile EcoBoost de 1 l i de 1,5 l. E limpede și motivul, ținând cont ca cele două motorizări sunt produse la fabrica Ford de la Craiova. Motorizarea cu nume de cod Fox (EcoBoostul de 1 litru) este o cunoina mai veche de-a noastră, după ce am interacționat cu ea în repetate rânduri atât pe Fiesta, pe B-MAX, dar i pe Focus (varianta pre-facelift). ˝Motorul Internațional al Anului˝ de două ori la rând (în 2012 i 2013) produce în cazul lui Focus facelift fie 100 CP, fie 125 CP, i este cel mai bun exemplu al tendinței de ˝downsizing˝ adoptată de toți producătorii importanți din industria auto mondială. Chestiunea este simplă: este nevoie de o eficientizare la maxim a performanțelor unui motor.012-014_ECO FvORD FOCUS_low
Se scade cilindreea, se aplică tehnologii de supraalimentare, se cresc performanțele dinamice, se scad consumurile și emisiile poluante. Așa se face ca în urma investiiților masive, unitatea pe benzină de 999 cmc ce se produce și la Craiova este primită foarte bine atât de clienți, cât și de organismele internaționale de specialitate. Pentru Focus, motorul este disponibil atât în pereche cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte
(Fox de 100 CP), cât și cu o transmisie manuală cu șase trepte (125 CP). Pentru versiunea din urma va fi disponibilă în curând și o transmisie automată.
Mai nou, începând cu luna aprilie 2013, la Craiova a început să se fabrice și motorizarea EcoBoost de 1,5 litri, fratele mai mare și mai versatil al Fox-ului. Disponibil în două trepte de putere, fie 150 CP, fie 180 CP, noua unitate se înscrie în aceeași tendință a downsizingului, dar se poziționează, în cazul lui Focus, mai aproape de cerințele dinamice ale clienților. În cazul ambelor variante de putere va fi disponibilă pe parcurs și o transmisie automată cu șase trepte. Noua versiune va putea fi comandată spre sfârșitul anului, iar aceasta motorizare va fi una dintre cele mai importante pentru noua generație a modelului Ford Mondeo, ce urmează a fi lansata și pentru piața europeană. Pentru cei care nu sunt fani ai motorizărilor Otto și prefera un diesel, Ford a pregătit odată cu facelift-ul lui Focus și o nouă unitate cu aprindere prin comprimare. Tot cu o cilindree de 1,5 litri, noul motor poate dezvoltă 95 CP, 105 CP (într-o versiune EcoNetic) sau 120 CP, iar respectarea tendințelor eco face ca emisiile de CO2 sa fie de maxim 120 g/km. Varianta de 120 CP va putea fi cuplată și cu o transmisie automată Powershift.
Dacă nici diesel-ul nu este ceea ce caută un client ecologist de Focus, Ford mai propune o versiune și mai prietenoasă cu mediul. Noul Focus electric este disponibil momentan doar în unele țări, dar, în funcție de evoluția vânzarilor, el poate reprezenta o soluție, pe viitor, în mai multe coțluri ale lumii. Pentru propulsia acestui EV (vehicul electric) Ford utilizează un motor de tracțiune de 105 kw i 245 Nm cuplu motor maxim. Bateria de tip lithiu-ion este montata pe puntea spate și asigura o autonomie de 150- 60 km, având nevoie de un ciclu de încărcare de 8 ore, de la o priză normală. Viteza maximă ce poate fi atinsă de cel mai ecologic Focus este de 136 km/h.

Adaugati comentariu