#PeBune? – de 6 ani contribuie la eliberarea locurilor de parcare pentru persoanele cu handicap

Campania #PeBune? împlinește 6 ani. Care este bilanțul realizărilor din această perioadă? Îți povestesc în cele ce urmează.

Ce țintă are campania #PeBune? Să elibereze de mașini ce aparțin persoanelor fără handicap locurile de parcare publice și private destinate persoanelor cu dizabilități. După 6 ani de la lansarea campaniei, mesajul acesteia a ajuns în peste 1200 de locuri de parcare aflate în mai bine de 140 de localități din țară.

„Sunt multe motive pentru care este foarte important să parchez pe unul dintre locurile dedicate. Cel mai important este faptul că am nevoie să deschid portiera la maximum pentru a putea să îmi asamblez sau să îmi dezasamblez scaunul rulant, să urc sau să cobor din mașină și să pot să mă mișc liber prin oraș ori de câte ori am nevoie”, spune Adrian Cherecheș, instructor la Fundația Motivation România, conducător auto și utilizator de scaun rulant.

#PeBune? AutoExpert

Și sunt multe persoane cu dizabilități care circulă cu mașina, așa cum o atestă și RAR. Astfel, între ian. 2012 și iul. 2023, peste 8700 de vehicule adaptate pentru șoferi și pasageri cu dizabilități au fost înmatriculate în România.

”Șofez din anul 2011, chiar dacă sunt utilizator de scaun rulant. Merg singur la cumpărături sau în locuri publice, și mă bucur când găsesc libere locurile de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități. Dar acest lucru se întâmplă, din păcate, destul de rar. De cele mai multe ori sunt nevoit să fac mai multe ture prin parcare până găsesc un loc liber”, continuă dl. Cherecheș.

Cu ocazia aniversării a 6 ani de campanie #PeBune? din această toamnă, mesajul video „Persoanele cu dizabilități nu își doresc loc de parcare dedicat, însă au nevoie de el” a ajuns și pe ecranele a 255 de cinematografe din rețeaua Cinema City România, din 21 de orașe din țară. În Iași, rulează același clip pe toate autobuzele din oraș. Pornită din București, campania s-a extins în 2023 în Timișoara, Constanța, Galați și Iași. Tot în acest an, au fost organizate patru acțiuni de conștientizare în parcările centrelor comerciale, la care și-au adus aportul Polițiile Locală din București și Județeană din Brașov.

Aceste activități nu au scop punitiv, ci vizează prevenția și conștientizarea conducătorilor auto cu privire la respectarea prevederilor legale în general, cât și particularizarea acestui segment privitor la persoanele îndreptățite prin lege de a ocupa acele locuri cu marcajul internațional.

Dacă în anul 2021 au fost aplicate 43 de sancțiuni în baza Legii 448/2006, de către Serviciul Circulație Rutieră, cu o valoare de 24.000 de lei, în anul 2022 acestea au fost aplicate de către Serviciul Circulație Rutieră și Ordinea Publică și au ajuns la 73, cu o valoare de 60.000 lei” spune Marius Vasile, șeful Poliției Rutiere din București.

Campania este susținută, la nivel național, de Lidl România, IKEA România, Centrul Comercial Magnolia din Brașov, Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București, Inspectoratul de Poliție Județean Brașov, Centrul Comercial Drumul Taberelor București, Cinema City Romania, Mega Image România, Sun Plaza București, Shopping City Buzău, Shopping City Târgu Jiu, Coresi Shopping Resort Brașov, Centrul Comercial Felicia Iași, Magnolia Shopping Center Brașov, Centrul Comercial Park Lake București, ProClinic Galați, Shopping City Severin, Shopping City Galați și Suceava Shopping City.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top