Performanța stă în motoare

Ford și-a obișnuit clienții, odată cu lansarea mașinilor concepute în spiritul designului kinetic, să aducă un aer proaspăt în segmentul în care lansează un nou model. Modelele 2010 Ford S-MAX și Galaxy au înglobat cea mai recentă interpretare a liniilor kinetice de design, alături de o serie de noi materiale și caracteristici ale interiorului, și mai ales a noilor motoare extrem de eficiente. Sunt primele mașini pe care va fi montat noul motor Ford, 2,0 EcoBoost. Alături de noile propulsoare, gama monovolumelor Ford va fi dotată cu o serie de sisteme moderne ce îmbunătățesc gradul de confort și siguranță, inclusiv sistemul BLIS(Blind Spot Information System). Acest sistem avertizează șoferul prin semnale luminoase și acustice în momentul în care un vehicul se află în unghiul său mort.2

Un impuls Ecologic Ford S-MAX și Galaxy oferă o gamă largă de motoare și tehnologii care încearcă să atingă un compromis optim între consum și emisii reduse, alături de păstrarea performanțelor dinamice. Cele două mașini vor fi echipate cu modernul motor EcoBoost SCTi, propulsor ce anunță o nouă eră pentru Ford în dezvoltarea motoarelor pe benzină. Propulsorul are un bloc motor din aluminiu, foarte ușor, un sistem modern de injecție directă de înaltă presiune, o turbină cu inerție redusă și un sistem de distrubuție variabilă dual. Cu aceste tehnologii noul motor de 2,0 litri EcoBoost va încerca să impună în categoria sa noi standarde legate de consum și performanțe  dinamice.3

Acesta dezvoltă puterea maximă de 203 CP la 5500 rpm și livrează cuplul maxim de 300 Nm pe o plajă de turații cuprinsă între 1750 și 4500 rpm. Echipat cu acest motor Ford S-MAX atinge 100 km/h în doar 8,5 secunde și ajunge la o viteză maximă de 221 km/h în timp ce același sprint la Galaxy durează 8,8 secunde iar viteza maximă este limitată la 217 km/h. În ciuda acestor performanțe dinamice promițătoare consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt situate la un nivel foarte redus. Comparativ cu vechiul motor de 2,3 litri și 161 CP și transmisie automată, emisiile de CO2 sunt reduse cu 19% până la 189 g/km, chiar dacă puterea maximă a crescut cu 25%. Asta înseamnă un consum mediu declarat de doar 8,11 l/100km și un consum extraurban de 6,4 l/100km. Nici propulsoarele diesel ce echipează S-MAX și Galaxy nu au fost uitate. Familia de propulsoare Duratorq TDCi de 2,0 litri, disponibilă în trei variante de putere de 115, 140 și 163 CP, respectă pentru prima oară normele de poluare Euro 5. O noutate extrem de așteptată pentru gama Ford este noua transmisie PowerShift cu dublu ambreiaj, o tehnologie nouă prin care se păstrează confortul unei transmisii automate clasice, dar se reduce consumul și cresc performanțele dinamice. Astfel motorizate noile monovolume Ford amenință serios concurența europeană și asiatică.4

Adaugati comentariu