Primul Boxer hibrid

Subaru a anunţat lansarea în viitor a unui hibrid propulsat de un tandem electric/benzină având la bază un motor boxer, iar conceptul Hybrid Tourer formează o idee privind viitorul vehicul.

Conceptul are la bază unanim recunoscutele atribute ale mărcii: motorul cu cilindri dispuşi orizontal (în cazul de faţă, primul boxer hibrid) şi tracţiunea integrală simetrică. Acestea sunt alăturate unei caroserii atent sculptate ce are ca trăsătură distinctivă uşi ce se deschid în sus, ca aripile unui pescăruş. Absenţa montanţilor B oferă un sentiment puternic de spaţiu şi lumină în habitaclu, lăsând pasagerilor o vedere de ansamblu asupra lumii înconjurătoare. Parbrizul alungit către spate şi bordul ajustabil pe înălţime îi asigură şoferului o vizibilitate de invidiat. Partea frontală (asemănătoare cu cea a modelului Legacy) poartă semnătura Subaru şi este imediat recunoscută, farurile alungite şi grila fiind inconfundabile. Cu toate acestea, zona în care designul Subaru a evoluat este cea a profilului lateral. Aici se poate observa uşor poziţia aparent aplecată şi încordată a conceptului, asemănătoare cu cea a unui sprinter gata de start.

De importanţă vitală pentru un tourer este un interior rafinat şi relaxant, iar hibridul Subaru livrează pasagerilor exact aceste lucruri. Spaţiul este suficient pentru patru ocupanţi, ceea ce crează un mediu lipsit de stres. Afirmaţiile sunt valabile şi pentru pasagerii ce ocupă locurile din spate pentru că inginerii au reuşit să obţină o podea suficient de plată pentru confortul călătorilor, în ciuda provocării impuse de prezenţa sistemului de tracţiune integrală şi a diferențialelor.Revoluţia boxer Inovativul hibrid utilizează tracţiunea integrală simetrică specifică Subaru şi un motor de 2.0 l turbo cu injecţie directă, la care se adaugă două motoare electrice. Acestea din urmă sunt alimentate de acumulatori lithiu-ion, iar puterea lor este de 14 CP pentru cel amplasat în faţă, respectiv 27 CP pentru cel din spate.

În condiţii normale de rulare este utilizat motorul termic cu injecţie directă, dar la viteze mici şi la plecările de pe loc, motorul electric spate este singurul care pune în mişcare maşina. Motorul electric amplasat în faţă este folosit preponderent ca un generator, dar îşi aduce aportul la dinamica vehicului atunci când situaţia o impune, spre exemplu în abordarea unei pante. Motorul pe benzină a fost special dezvoltat pentru eficientizarea consumului de combustibil şi pentru a reduce emisiile de gaze nocive. Ansamblul propulsor este cuplat la o cutie de viteze cu variaţie continuă, denumită Lineartronic, al cărei scop principal este exploatarea motorului în cele mai bune condiţii şi regimuri de turaţie. Paul Tunnicliffe, director executiv Subaru UK, a declarat: „Conceptul Hybrid Tourer demonstrează perfect angajamentul nostru pentru inovaţia în domeniul protejării mediului înconjurător. Acest vehicul arată că inginerii noştri sunt capabili să dezvolte ceva atât avansat tehnologic cât şi captivant prin stilul său şi reprezintă un indiciu asupra direcţiei pe care o va urma designul viitoarelor modele.”.Primii paşi Pionierii Subaru au lansat în 2008 primul diesel cu cilindri opuşi, iar rezultatul a fost spectaculos. Experienţa adunată în peste 40 ani în motoare boxer şi tehnologia supraalimentării testată şi dezvoltată în Campionatul Mondial de Raliuri a fost la baza dezvoltării agregatului de 2.0l. Chiar dacă performanţele nu au fost neglijate deloc, grija pentru mediu a fost o prioritate, motorul obţinând emisii de dioxid de carbon sub 150 g/km şi un consum de carburant sub 6l/100 km.

Adaugati comentariu