Scrie istorie

Scrie istorie Odată cu noul A6, aflat la a șaptea generație, Audi a revoluționat sedanul executiv. Cu multe inovații tehnice și un design din aluminiu, acest model scrie următorul capitol în istoria A6.

Pentru contrucția noului A6, Audi a apelat la cele mai avansate tehnologii și materiale. Efectele obținute utilizând noi metode de sudură laser, numeroase componente din aluminiu și metale aliate de rezistență crescută, se răsfrâng în primul rând asupra rigidității caroseriei și siguranței pasagerilor, dar, pe lângă ele, aerodinamica îmbunătățită și reducerea masei totale se traduce printr-un consum mai mic. În funcție de versiune, sedanul a pierdut în greutate până la 80 kg față de predecesorul lui. De exemplu, A6 2.0 TDI oprește cântarul la 1.575 kg, fără a include șoferul. La nivelul întregii game, consumul de combustibil a scăzut cu 19 procente, deși puterea și cuplul au crescut. 2

Un record în această clasă este atins de același 2.0 TDI, care are nevoie de numai 4,9 l/100 km, iar emisiile de CO2 pot ajunge la numai 129 g/km. Audi a folosit la modele de serie aluminiul începând cu prima generație A8. În prezent, aluminiul este utilizat la scară largă la uși, capote, și în funcție de aliaje, la diferite zone de rezistență pentru a se obține deformarea controlată în cazul unui eventual impact. Sistemul de management termal ajută la scăderea consumului de combustibil cu aproximativ 0,1 l/100 km. Acesta asigură distribuția ideală a căldurii între motor, transmisie și habitaclu în orice situație. În cazul unei porniri la rece, motorul este adus mult mai repede la temperatura normală de funcționare.3

Vâscozitatea fluidelor joacă un rol important în primele minute după pornirea motorului la rece. Motoarele pe benzină și cel 2.0 TDI au o pompă de apă supapă sferică ce impiedică lichidul de răcire să ajungă la motor în faza de încălzire. Inovativul sistem de managament termal are un design și mai sofisticat în unitățile 3.0 TDI. Chiulasa și blocul motor au circuite de apă separate de o valvă. În perioada de încălzire a motorului și în anumite situații de turații reduse (când nu se accelerează puternic), lichidul de răcire nu ajunge la blocul motor și, de asemenea, ocolește radiatorul de ulei. Cu principiul de funcționare al sistemelor startstop ne-am obișnuit deja, așadar nu vom intra în detalii. Acest sistem, pe care șoferul îl poate dezactiva în orice moment, este inactiv doar când motorul este rece și în condiții de temperatură scăzută. Sistemul funcționează atât cu transmisiile manuale cât și cu cele automate, adică încă un act de pionierat în clasa mare.

La motoarele TDI, o funcție specială menține presiunea combustibilului în rampa comună atunci când mașina este oprită. Economia de carburant adusă de implementarea acestei soluții tehnice ajunge la 0,4 l/100 km. Energia kinetică Sistemele de recuperare a energiei utilizează energia kinetică pe măsură ce mașina decelerează. În perioadele în care se deplasează cu viteză constantă sau când se frânează, un alternator inteligent transformă energia kinetică în energie electrică prin creșterea voltajului secundar. Energia recuperată este stocată temporar în acumulatori. Apoi, când A6 accelerează din nou, curentul este trimis înapoi către sistemele electrice de la bord. 4

Astfel se micșorează sarcina alternatorului, care poate Scrie istorie funcționa la un voltaj mai redus, nefiind nevoie ca motorul să sacrifice putere în plus pentru el. Un alt punct de referință la noul A6 este eșapamentul. Metalele aliate și geometrii recalculate au permis reducerea grosimii pereților, iar rezultatul este o durată de viață mai lungă și semnificativ o mai mică greutate. Datorită motoarelor foarte performante, Audi a putut reduce volumul rezervoarelor de combustibil până la 65, respectiv 75 l, menținând o autonomie impresionantă. Măsuri speciale au fost luate pentru zonele de lângă rezervoarele cu două camere, atenuându-se zgomotul produs de combustibil și de pompe. Ca mersul pe jos Cel mai eficient propulsor din gamă este cel 2.0 TDI.

Aproape complet revizuit, motorul cu patru cilindri în linie dezvoltă 177 CP și oferă un cuplu de 380 Nm între 1.750 rpm și 2.500 rpm. Alături de transmisia manuală, este capabil să împingă un A6 cu tracțiune față de la 0 la 100 km/h în doar 8,7 secunde, ca apoi să poată ajunge la o viteză maximă de 228 km/h. Acest diesel, care generează puterea dintr-o cilindree de 1.968 cmc, este ajutat de turbina cu geometrie variabilă să livreze spontan cuplu la turații mici. Termodinamica excelentă asigură acestui motor funcționarea cu o cantitate mai mare de gaze recirculate și răcite, reducând semnificativ nivelul emisiilor nocive de oxizi de nitrogen. Cifrele sunt importante pentru a observa faptul că performanțele dinamice nu au fost neglijate, deși consumul poate coborî până la 4,9 l/100 km, iar emisiile de CO2 ajung la 129 g/km. În comparație cu predecesorul său care producea 170 CP, consumul este redus cu 13%.

Adaugati comentariu