Se poartă mini

Alternativa la motoarele diesel nu a fost niciodată mai bine transpusă în practică de un propulsor pe benzină, ca acum. Supraalimentarea motoarelor pe benzină a adus capacități cilindrice ce în trecut nu puteau fi folosite nici la începutul de gamă pentru modele de clasă compactă. Mult mai rafinat și mai bine situat la capitolul performanță cu cei 105 CP pe care îi oferă acum, noul motor TSI ce a fost de curând adăugat în paleta de motorizări a lui Golf, ne face să credem că vechile motoare 1.6 benzină și 1.9 TDI sunt pe bună dreptate trecute la capitolul istorie. Construcția motorului de la care Volkswagen se așteaptă la un succes cel puțin similar cu al TSI-ului de 1.4 litri folosește aceeași formulă, un bloc de aluminiu, injecție directă de ultimă generație și turbocompresor.

Pe lângă avantajul unei greutăți reduse, la reducerea consumului de carburant mai contribuie și cuplul maxim de 175 Nm disponibil de la 1.550 rpm, ce vine perfect în întâmpinarea celor două tipuri de transmisie disponibile, manuală cu șase rapoarte, și automată DSG, cu șapte rapoarte. Consumul de carburant se situează la o medie de 5,7 litri (5,8 în cazul DSG), iar performanțele dinamice sunt mai mult decât satisfăcătoare pentru un autoturism de cinci locuri și o greutate proprie de 1.233 kg: 190km/h viteză maximă și un demaraj 0-100km/h în doar 10,6 secunde. Cu un consum de combustibil redus cu aproximativ 20 de procente față de versiunea cu motor aspirat de 1.6 litri, noua motorizare TSI aduce și o armonie mai bună cu mediul înconjurător cu ajutorul celor 134 g CO2 pe care le emană în atmosferă la fiecare kilometru. Fiindcă nu putem vorbi decât de un succes pe care această motorizare este gata sa îl confirme, se pare că el va echipa și viitorul model Audi A1, dar este posibil să îl vedem și în paleta de motorizări viitoare ale lui Skoda și Seat.

Adaugati comentariu