Sigur!

CE AR FI UN AUTOMOBIL MODERN FĂRĂ O PLEIADĂ DE SISTEME DE SIGURANȚĂ? NU AVEM DE UNDE SĂ ŞTIM, PENTRU CĂ NOUL OPEL ASTRA ESTE O FORTĂREAŢĂ A SIGURANŢEI LA VOLAN.

Aceasta este o tendinţă a ultimilor ani, de a crea automobile din ce în ce mai sigure. Mulţi încearcă, nu toţi reuşesc, dar noul Opel Astra a ridicat şi la acest capitol ştacheta destul de sus. Cu sisteme de siguranţă şi asistare care au fost grefate direct din clase mai mari, noua generaţie a modelului din Russelsheim promite o experienţă aparte la volan, cu un grad sporit de siguranţă. Unul dintre secretele Noului Opel Astra este Opel Eye, o cameră de luat vederi inteligentă, cu un algoritm complex de funcţionare. Astfel, drumul este monitorizat în permanenţă iar Opel Eye (combinând şi informaţiile de la sistemul de navigaţie) poate recunoaşte semnele de circulaţie, pe care le afişează în bord, lizibil pentru şofer.

2

Acesta poate şti în permanenţă care este viteza de deplasare legală pe un anumit tronson de drum, de exemplu. Dacă şoferul este neatent şi părăseşte banda sa de deplasare (fără a semnaliza această manevră), asistentul pentru părăsirea benzii îi comunică această abatere, iar dacă şoferul nu reacţionează imediat se poate face o corecţie automată a direcţiei de deplasare (asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie). Tot la capitolul ˝îngeri păzitori˝ intră şi sistemul de monitorizare a unghiului mort, care semnalizează în oglinzile retrovizoare prezenţa unui vehicul ce se află în zona pe care oglinzile nu o pot acoperi cu precizie (sistemul funcţionează pe o rază de 3 metri atât în lateral, cât şi în spatele vehiculului).

Sigur!

Se evită astfel evenimentele nedorite, în care şoferul îi poate tăia calea altui participant la trafic. În cazul în care automobilul Opel se apropie prea repede de un alt vehicul aflat în faţa sa, fără ca şoferul să iniţieze frânarea, sistemul de avertizare privind o coli- ziune frontală semnalizează acustic şi optic (printr-o serie de LED-uri poziţionate deasupra volanului) posibilitatea unui impact. Dacă şoferul tot nu ia măsuri, sistemul integrat de asistenţă la frânare poate pregăti frâna sau chiar poate frâna automat vehiculul (frânare de urgenţă independentă). Astfel, la viteze cuprinse între 8 km/h şi 80 km/h sistemul poate face diferenţa, sub 40 km/h fiind capabil chiar să oprească complet vehiculul.

4
Pe lângă pilotul automat inteligent sau sistemul avansat de asistenţă la parcare (cu cameră spate), noul Opel Astra vine şi cu un sistem revoluţionar de iluminare, botezat IntelliLux LED Matrix. Farurile cu tehnologie LED sunt compuse din 16 fascicule separate, câte 8 pentru fiecare în parte, iar acestea pot fi aprinse individual, în funcţie de intensitatea luminoasă necesară în diferite situaţii. Noul sistem adaptează automat şi în permanență lungimea şi distribuţia fasciculului luminos la fiecare situaţie din trafic. Astfel, faza lungă poate fi decuplată automat (o parte din LED-uri sunt stinse), atunci când camera detectează apropierea din sens opus al altor vehicule. Restul drumului şi câmpul vizual al şoferului rămâne puternic luminat.

Adaugati comentariu