Siguranţă de 5 stele

Toyota oferă pentru toate modelele sale o multitudine de sisteme de siguranţă menite să prevină accidentele sau să reducă semnificativ daunele survenite în urma lor.

Când vine vorba de siguranţă, Toyota este o marcă etalon în acest domeniu, toate modele sale înregistrând cu succes maximum de stele la testele internaţionale Euro NCAP – 5 stele. Pornind de la citadina IQ până la mai marele V8, armata de sisteme de siguranţa aflată la bord asigură călătorii lipsite de griji și totodată un plus de securitate atât pentru pasageri cât și pentru ceilalţi participanţi la trafic. În cele ce urmează vă prezentăm îngerii de pază ai siguranţei în trafic folosiţi de Toyota. • Active Torque Control folosește un cuplaj controlat electronic pe post de diferenţial central. Acesta asigură distribuţia cuplului motor în timpul accelerării de la 2WD la 4WD, în funcţie de condiţii, fără a fi necesară intervenţia șoferului. • Sistemul ABS utilizează senzori pentru a elibera instantaneu orice roată care se blochează pentru a obţine un efect maxim de frânare în orice moment • Traction Control (TRC) folosește ABS-ul pentru aplicarea corecţiilor, prin frânarea roţilor care patinează în timpul accelerării, în așa fel încât mai multă putere să fi e transmisă către roţile opuse ce nu alunecă • Direcţia asistată electric (EPS) conlucrează cu VSC-ul pentru asistarea șoferului, ușurând realizarea manevrelor corecte și îngreunând realizarea celor incorecte. • Sistemul de Control al Stabilităţii Vehiculului (VSC) verifică de 25 de ori pe secundă direcţia în care virează șoferul și traiectoria pe care se deplasează mașina. Când detectează o ușoară derapare, sistemul aplică instataneu o corecţie cu ajutorul sistemelor TRC și ABS. Sistemul anti-blocare a frânelor (ABS) ABS previne blocarea roţilor în timpul frânării. Acesta permite șoferului să menţină controlul direcţiei în timpul unei frânări bruște și, în unele situaţii, să scurteze distanţa de frânare (permiţându-i șoferului să acţioneze frâna fără teama de alunecare sau pierderea controlului).2

Asistenţa la frânarea de urgenţă (BA) Acest sistem de asistenţă la frânare este un mare ajutor în cazul frânărilor de urgenţă. În caz de urgenţă, unii șoferi, îndeosebi cei fără experienţă, intră în panică și nu apasă pedala de frână cu sufi cientă putere. BA măsoară viteza și forţa cu care este apăsată pedala de frână pentru a stabili dacă este vorba despre o frânare de urgenţă. În acest caz, suplimentează forţa de frânare a șoferului, pentru a permite sistemului ABS să intervină cu maximum de efi cienţă. În momentul în care șoferul reduce presiunea asupra pedalei de frână, sistemul BA reduce, de asemenea, forţa suplimentară de frânare.
Avertizarea frânărilor de urgenţă (EBS) LED-urile de la nivelul poziţiilor și lămpilor de stop facilitează vizibilitatea vehiculului pentru ceilalţi participanţi la trafic. Emergency Brake-light Signal (EBS) aprinde și stinge repetat stopurile de frână în situaţii de frânare de urgenţă pentru a alerta conducătorul autovehiculului care vine din spate. LED-urile iluminează mai repede decât becurile convenţionale. Prin obţinerea unei iluminări maxime aproape instantanee, se dorește avertizarea imediată a celorlalţi participanţi la trafic că mașina frânează. Sistemul EBS se activează în situaţii de frânare de urgenţă prin aprinderea intermitentă a stopurilor de frână atunci când se solicită mai mult de 60% din potenţialul de performanță al frânării la încetinire bruscă și la viteze mai mari de 50km/h.3

Efectul combinat al aprinderii imediate și intermitente a stopurilor asigură celor din spate o avertizare rapidă în legătură cu faptul că autovehiculul încetinește și reduce riscul coliziunii din spate. Luminile se sting atunci când se eliberează frâna sau atunci când sunt activate luminile de avarie. Sistemul de Control al Stabilităţii Vehiculului VSC. Virajele la viteză mare și cele pe suprafeţe alunecoase pot cauza derapajul mașinii. Sistemul de Control al Stabilităţii Vehiculului conlucrează cu sistemul de frânare pentru a preveni derapajul sau pentru a limita efectele acestuia și a recăpăta controlul autovehiculului. Sistemul de Control al Stabilităţii Vehiculului (VSC) verifică de 25 de ori pe secundă direcţia în care virează șoferul și traiectoria pe care se deplasează mașina. Când detectează o ușoară alunecare, aplică instantaneu o corecţie cu ajutorul sistemelor TRC și ABS pentru a limita efectele acesteia și a recăpăta controlul autovehiculului, fără intervenţia șoferului. VSC nu poate mări tracţiunea, însă maximizează posibilitatea menţinerii sub control a mașinii în timpul unor manevre extreme, folosindu-se de reacţia naturală a șoferului când face virajele în direcţia dorită. Cercetările din Suedia, Japonia, SUA și Germania arată că sistemul VSC poate reduce cu 25-35% accidentele cauzate de pierderea controlului mașinii. Sistemul se compune din: • Senzori de viteză pe fiecare roată • O unitate de control (ECU) și un bloc hidraulic de comandă • Un senzor de poziţie volan pentru monitorizarea reacţiilor șoferului • Un senzor de pivotare. • Un senzor de derapare. • Un martor în tabloul de bord și un semnal sonor pentru a indica intervenţia sistemului. Vehiculului VSC+. este similar cu sistemul VSC, dar conlucrează și cu Direcţia asistată electric (EPS), nu numai pentru a controla independent vitezele de rotaţie ale roţilor (ca în cazul sistemului convenţional VSC), dar și pentru a asista șoferul la rotirea corespunzătoare a volanului pentru a evita derapajul.4

Adaugati comentariu