Siguranța nu are preț

PENTRU VW, SIGURANȚA PASAGERILOR ESTE PRIMORDIALĂ. NOUL TIGUAN DEMOCRATIZEAZĂ SISTEMELE AVANSATE DE ASISTENȚĂ, FUNCȚIA DE FRÂNARE AUTOMATĂ, ASISTENTUL DE BANDĂ SAU CAPOTA ACTIVĂ FIIND STANDARD, INDIFERENT DE MOTORIZARE SAU DE NIVELUL DE ECHIPARE.

Ilustrând apartenența sa la noul curent al mașinilor inteligente, a doua generație VW Tiguan îmbrățișează principiile siguranței absolute, fie că ne referim la latura pasivă sau la cea activă a acesteia. Este suficient să privim la generozitatea pachetului de sisteme de asistență moderne, incluse în echiparea de serie, încă de la nivelul de bază Trendline: sistem Front Assist cu funcție City de frânare automată și funcție Pedestrian Monitoring de detectare a pietonilor și obstacolelor, capotă activă și Lane Assist. O listă cu siguranță impresionantă, unică în segment. Ce se ascunde, însă, în spatele fiecăruia dintre aceste acronime?
Capota activă. Un mecanism pirotehnic este declanșat de contactul cu un pieton sau un biciclist, ridicând cu câteva grade capota pentru a crește spațiul dintre aceasta și motor. Astfel, este redusă la minimum intensitatea leziunilor grave la nivelul capului, specifice acestui tip de accident. Front Assist cu funcții City Emergency Braking și Pedestrian Monitoring. Senzorii radar monitorizează zona din fața mașinii și identifică pietonii sau obstacolele ce se pot intersecta cu aceasta. În primă instanță, sistemul avertizează șoferul sonor și vizual. În lipsa unei reacții, acesta trece la pasul următor,  frânarea automată. Lane Assist.16

În esență, un asistent de bandă, sistemul este bazat pe o cameră video (grefată în oglinda retrovizoare) care urmărește în permanență marcajele de pe carosabil. Odată ce mașina se abate de la traiectorie și există riscul ca aceasta să părăsească banda de rulare, fără ca șoferul să semnalizeze, Lane Assist intervine activ asupra direcției. Funcționează de la 65 km/h. ACC. Adaptive Cruise Control, pilotul automat adaptiv (serie la Highline), păstrează automat, cu ajutorul senzorilor radar, distanța prestabilită fața de vehiculul din față. Acesta adaptează viteza până la valoarea maximă setată de șofer, accelerând sau încetinind noul Tiguan, în funcție de viteza mașinii antemergătoare. În combinație cu DSG se oferă și funcție stop-and-go. Side Assist. Senzorul de unghi mort opțional detectează vehiculele ascunse privirii, în limita a 50 m. La schimbarea benzii, un indicator luminos montat în oglinda exterioară se aprinde pentru a avertiza șoferul, dacă senzorii radar descoperă o mașină care se apropie din spate. Include asistență pentru ieșirea din parcare, care monitorizează traficul perpendicular (maxim 40 m), inițiind frânarea automată în caz de pericol. Area View și Park Assist.17

Sistemul opțional de vizualizare a proximității la 360 grade transmite pe display-ul central al sistemului multimedia imaginile live din aria de acoperire a celor patru camere video prezente la bordul mașinii. Sunt disponibile nu mai puțin de 12 perspective diferite. Include cameră pentru mersul cu spatele. Opțional se oferă sistem de parcare automată, Park Assist (595 euro). Acesta detectează locurile libere de parcare și efectuează manevrele de garare (paralel sau perpedincular), controlând autonom direcția. Include senzori de parcare cu ultrasunete. Head-up display. Informaţii precum viteza, semnele de circulație și indicațiile sistemului de navigație sunt proiectate pe o suprafaţă translucidă din sticlă, ce reproduce efectul 3D dorit, datele plutind în câmpul vizual al șoferului. Afișajul dedicat este escamotabil, acesta ieșind din zona de deasupra panoului de instrumente la apăsarea unui buton. Bineînțeles, nu putem încheia fără a menționa capitolul  siguranță pasivă, tratat cu aceeași meticulozitate, noul Volkswagen Tiguan fiind înzestrat standard cu tetiere active, prinderi ISOFIX și o rețea completă de șapte airbaguri, inclusiv cele de tip cortină și pentru genunchii șoferului. Toate standard.

Adaugati comentariu