Standarde noi

Mercedes-Benz ignoră canoanele clasei legate de numărul de cilindri pe care un SUV premium trebuie să îl adăpostească sub capotă și lansează primul ML în patru cilindri. O rețetă curajoasă… oare funcționează?

De cele mai multe ori mintea noastră asociază în mod automat conceptul de automobil premium cu un abonament nelimitat la benzinărie. În realitate aceste vremuri au trecut de mult, noile tehnologii dezvoltate în ultima perioadă și integrate în premieră pe modelele premium, au dat naștere unor mașini de-a dreptul remarcabile la capitolul economie și ecologie. Mercedes-Benz a dus acest concept cu un pas mai departe, fiind primul producător ce a avut curajul de a monta un motor în patru cilindri sub capota unui SUV full size. Vorbim despre indicativul 250 CDI, lansat inițial acum trei ani pe noua generație a Clasei E, ce se traduce printr-un propulsor diesel bi-turbo de 2.2 litri și 204 CP. Raportat la vechiul motor cu indicativ 300 CDI, ce producea aceiași 204 CP, dar dintr-o cilindree de trei litri și configurație V6, noua unitate este cu 28% mai economică.2

Consum de compactă Cifrele de consum și emisii nu lasă loc de interpretări sau comparații cu alte modele din aceeași clasă: 6 l/100 km și 158 g CO2/km. Nici un alt model din segment, fie el și hibrid, nu se poate lăuda cu cifre mai bune, semn că MercedesBenz a mizat bine pe viitorul propulsoarelor diesel. Ca o precizare, dacă te interesează o comparație directă, cifrele obținute de acest model pot fi raportate mai degrabă modelelor de clasă compactă. Autonomia declarată, în condițiile rezervorului opțional de 93 l, depășește 1.500 km, iar asta înseamnă că, în teorie, ai putea parcurge distanța București-Munchen fără să alimentezi. Noul motor satisface standardele de emisii Euro VI ce vor intra în efect din anul 2014, grație integrării tehnologiei AdBlue de tratare a gazelor de eșapament. Această soluție este stocată într-un rezervor separat și este responsabilă de limitarea cantității de particule nearse produse de motoarele diesel. Compromis zero La fel de impresionante ca cifrele de consum obținute de ML 250 CDI BlueTEC 4Matic, sunt și cele legate de performanțe: 9 secunde până la 100 km/h și o viteză maximă de 210 km/h. Așadar, inginerii Mercedes-Benz au reușit să îmbine fericit economia și ecologia cu performanțele, iar asta înseamnă că, pe viitor, sunt șanse mari să vedem mai multe motoare cu patru cilindri în clasele superioare. Cuplul maxim de 500 Nm este obținut încă de la pragul de 1.600 rpm, grație celor două turbine montate în serie. Prima funcționează la presiuni scăzute și are ca rol principal producerea de cuplu în prima jumătate a turometrului, în timp ce a doua (de dimensiuni mai mari) intră în joc la turații mai ridicate. Rezultatul este un flux constant de cuplu și un turbo lag insesizabil.3

Responsabilă de performanțele economice este și noua transmisie automată 7G-TRONIC PLUS, oferită în echiparea standard. Cu șapte rapoarte la dispoziție, această transmisie are grijă ca treapta aleasă să fie cea potrivită, raportat atât la consum, cât și la răspunsul la accelerație oferit de motor. Pachet complex de măsuri „eco“ Pachetul BlueEFFICIENCY, oferit și el standard, mai include un sistem start&stop responsabil de oprirea motorului la staționare, o direcție electrică și anvelope cu rezistență scăzută la rulare. Alte elemente esențiale în ecuația eficientizării consumului sunt și greutatea totală a mașinii cât și coeficientul aerodinamic. Prima a fost scăzută prin folosirea extensivă a aluminiului, iar a doua a fost optimizată îndelung în tunelul aerodinamic până a fost atinsă cifra de 0.32, cel mai bun coeficient din clasă. Prin urmare, performanțele atinse de noul ML 250 CDI BlueTEC depind de un cumul de factori, nu doar de motor sau transmisie. Singura întrebare pe care ne-o punem în momentul de față este până unde pot ajunge producătorii de automobile cu optimizarea consumului și emisiilor.

Adaugati comentariu