Steaua care contează

Cea mai înaltă distincție în materie de siguranță pe care o putea primi Clasa A este steaua Mercedes-Benz. Abilitatea noii Clase A de a satisface cerințele de siguranță, unele ce depășeșc în unele cazuri baremul clasei, a fost de asemenea demonstrat în cadrul companiei prin provocarea unui accident frontal cu un viitor sedan de lux din gama Mercedes. Rezultatul a arătat că în ciuda vitezei mari de impact și a faptului că a fost participantul mai mic, noul Clasa A a oferit pasagerilor un habitaclu ce a rămas intact și excelente șanse de supraviețuire în cazul unui impact real. Caroseria furnizează baza pentru nivelul înalt de siguranță pasivă, atât în termeni de materiale – proporția în care sunt folosite oțeluri rezistente și ultra rezistente ajunge la 67% – cât și în privința designului structurii. Elementele cheie regăsite la partea frontală sunt implementarea sistematică a zonei de deformare ce măsoară acum 435 mm, distribuția forțelor pe mai multe planuri, un nou ”perete” de
rezistență și un nou concept pentru podea.2

Elementele înserate în podea au fost numite suporturi pentru stâlpi și, pe scurt, sunt niște piese dispuse pe diagonală între tunelul central și praguri. Rolul lor este de a preveni deschiderea podelei în momentul impactului lateral cu un copac. În cazul Clasei A, model impregnat cu sportivitate ce are o caroserie joasă, este utilizată o capotă activă. În eventualitatea unui impact cu un pieton, senzori sofisticați acționează mecanisme speciale pentru a ridica capota cu 65 mm. Clasa A își protejează pasagerii cu nouă airbaguri. Cele ale șoferului și pasagerului față acționează în două trepte, în corelație cu severitatea accidentului. În varianta standard, noul A este echipat cu cele două airbag-uri deja prezentate, unul pentru genunchii șoferului, unele de mari dimensiuni încorporate în scaun ce protejează pieptul, stomacul și pelvisul și airbag-uri cortină. Acestea din urmă se extind peste ambele rânduri de scaune până la montantul A. Pentru revoluționarea segmentului compact, clasa A este echipată standard cu un sistem de avertizare a accidentelor (Collision Prevention Assist) ce are la bază un radar foarte performant. În colaborare cu asistența la frânare adaptivă, sistemul alertează vizual și sonor șoferul neatent pentru a identifica obstacolele și pregătește cel mai precis răspuns al frânelor.3

Calculează forța exactă de frânare pentru a evita accidentul și folosește la maxim toată distanța, lăsându-i spațiu și celui care se deplasează în spatele mașinii, reducând riscul unui accident din spate. Sistemul poate recunoaște o distanță inadecvată față de vehiculul din față la viteze cuprinse între 30 și 250 km/h. Presiunea din sistemul de frânare este ajustată dacă situația se schimbă. Dacă vehiculul din față accelerează, presiunea scade, iar când încetinește presiunea crește. Dacă mașina este echipată cu PreSafe, sistemul Collision Prevention Assist furnizează unul dintre parametrii de activare a măsurilor de anticipare, cum sunt centurile tensionate. Distronic Plus este un cruise control adaptiv ce păstrează automat distanța față de vehiculul ce se deplasează în față și funcționează între 0-200 km/h, ceea ce înseamnă că oprește mașina singur atunci când situația o impune. Alte sisteme deja cunoscute sunt asistența pentru unghiul mort, pentru păstrarea benzii de rulare, cea pentru plecarea din rampă sau simpla cameră pentru mersul înapoi cu ghidajele aferente. Clasa A este echipată cu un sistem pentru apeluri de urgență. Atât timp cât Comand Online (pe scurt, Internet disponibil în mașină) este conectat la un telefon mobil, serviciile de urgență sunt alertate în doar câteva minute de la producerea accidentului. După ce s-au declanșat airbag-urile sau centurile tensionate, poziția exactă calculată de GPS și numărul de indentificare al mașinii (VIN) sunt trimise prin SMS la un centru special de urgențe. Astfel, chiar dacă ocupanții și-au pierdut cunoștința sau nu știu exact unde se află, poziția lor va fi transmisă urgent și cu exactitate.4

Adaugati comentariu