Tehnologia viitorului

Toyota a continuat să dezvolte tehnologia hibridă care propulsează în prezent peste trei milioane de mașini. Dezvoltarea unei tehnologii care să reducă consumul de carburant și gradul emisiilor poluante este foarte importantă pentru un constructor precum Toyota deoarece estimările arată că în mai puțin de 10 ani pe străzile de pe mapamond vor circula circa 1.2 miliarde de autoturisme, adică dublul celor care circulă în prezent. Pentru a reduce impactul pe care emisiile de bioxid de carbon le-ar avea asupra mediului ambiant, Toyota a luat în serios problema poluării și a dezvoltat multe tehnologii noi, pentru a găsi din timp o rezolvare pentru această problemă. Cel mai important exemplu în acest sens îl reprezintă tehnologia hibridă, prima mașină cu această tehnologie fiind Prius, lansată pe piaţă încă din 1997 și care folosea sistemul de propusie THS (Toyota Hybrid System), ce a fost folosit până în 2003.2

A doua generaţie (THS II) a fost înlocuită de sistemul actual HSD, tehnologie ce avea să fie împrumutată și altor constructori. Sistemul HSD folosește un motor termic conectat la o transmisie automată cu variaţie continuă, controlată electronic (E-CVT). Puterea motorului este folosită atât pentru propulsie cât și pentru reîncărcarea acumulatorului, ce va livra energie pentru ansamblul de propulsie și încărcare compus din cele două motoare electrice, motorul termic fiind astfel exploatat cu pierderi minime. Cele două motoare electrice au și rol de generator pentru a încărca bateria de acumulatori și pentru a recupera energia obţinută prin frânare, efciența sistemului fiind astfel vizibilă în toate fazele conducerii. Ultima generaţie a tehnologiei HSD am putut să o vedem la lucru pe Auris, model ce dispune de un motor termic de 1.8 litri pe benzină, ce furnizează 99 CP și de unul electric, cu o putere de 82 kw.3

Puterea cumulată de cele două motoare este de 136 CP. Sistemul HSD permite lui Auris trei moduri de lucru, Eco, Power și EV, cel din urmă fiind dedicat folosirii exclusive a propulsiei electrice și care realizează o deplasare lină, silenţioasă și complet lipsită de emisii poluante. Energia electrică este stocată la Auris HSD într-o baterie NI-Mh, iar gestiunea încărcării și a folosirii ei este dispusă de o unitate centrală electronică. Diferențele dintre Auris HSD și o mașină propulsată clasic de un motor termic sunt mici dacă ne raportăm la performanțele dinamice și la manevrabilitate, ce nu au deloc de suferit din pricina coponentelor în plus pe care le posedă un sistem de propulsie cum este cel hibrid. Comportamentul lui Auris HSD este mai degrabă apropiat de cel al orcărei mașini cu transmisie automată CVT și se remarcă prin accelerarea constantă și răspunsul rapid la comenzi. Marea diferență este însă la capitolul rafinament, pornirea motorului și plecarea mașinii de pe loc fiind făcute complet silențios și fără ca în habitaclu să își facă apariția vibrații sau zgomote, care, la orice autoturism clasic sunt resimțite chiar și la modele din segmentul premium. În modul EV, Auris poate fi condus complet electric, zgomotul și emisiile poluante fiind în acest caz, zero. Auris HSD este unul din exemplele cele mai elocvente ce arată că doar după câțiva ani de la apariție, tehnologia hibridă este o soluție de viitor. Cu 89/g de CO2/km și un consumul mediu de 3.8 litri/100 km Auris HSD este unul din cele mai bune exemple în acest sens.4

Adaugati comentariu