Singurul cabriolet Volkswagen e… un SUV! Născut în fosta uzină Karmann, VW T-Roc Cabrio convinge printr-un caracter practic și un motor bine reglat. Foto: Quattroruote
Bucătăria VW a amestecat două ingrediente aparent opuse. O decapotabilă și un SUV au fuzionat într-o delicatesă rarisimă. Nu e prima dată când o degustăm în industria auto. Înaintea lui T-Roc Cabrio au mai existat SUV-urile cabrio Nissan Murano și Range Rover Evoque. Iar dacă ar fi să mergem mai departe, off-roader-uri cu soft top au tot existat, de la Jeep Wrangler la Aro 10.
Dar aici e vorba mai mult de tradiție. Pare că spiritul lui Beetle Cabriolet s-a reîncarnat în cel mai apreciat trup, al SUV-urilor subcompacte. O asemenea combinație de libertate, frivolitate și stil care să renunțe de bunăvoie la performanță pentru alt gen de senzații este de lăudat. Sigur, e o utopie să crezi că T-Roc Cabrio poate să înlocuiască un model care a influențat industria auto timp de 7 decenii, dar asta nu-i știrbește cu nimic aura romantică.
➡ Configurează-ți propriul T-Roc Cabrio aici! 💡
E produs la Osnabrück, în uzina germană care a fost deținută de Karmann. Din 2009, aceasta aparține lui VW și a găzduit producția celor mai emblematice modele din istoria mărcii, de la Beetle la Golf. Sigur, discutând rațional e clar că transformarea unui SUV într-un cabrio adaugă greutate, reduce rezistența caroseriei și scade utilitatea.
Ce e, de fapt, VW T-Roc Cabrio?
Pe scurt, e o nebunie! Dar mașina asta nu trebuie judecată rațional. Este alegerea celor dispuși să sacrifice anumite caracteristici ca să se bucure de originalitate și de vânt în plete. În mai puțin de 10 secunde, o decapotezi chiar și la viteze de 30 km/h, iar rezultatul e de-a dreptul plăcut. Nu există un plafon din tablă, ca la cabrio-coupé, care să modifice desenul spatelui, ca să aibă loc pliat, ci un acoperiș din prelată, care se strânge în formă de Z, într-un spațiu mic.
Firește, fură 145 l din portbagaj, față de T-Rocul clasic, dar spațiul pentru bagaje rămâne foarte practic. Înalt, pătrat, se folosește de bancheta pliabilă pentru a obține un tunel prin care poți încărca un snowboard. Iar pe banchetă, locul e mai lat decât ai crede. Intri relativ ușor în spate, chiar și cu plafonul extins, iar spațiul pentru genunchi este decent, câtă vreme șoferul nu e prea lung – cu 7 cm mai puțin decât la T-Rocul „original“.
Comportamentul rutier
La drum, devine clar că T-Roc e un cabriolet mai degrabă la capitolul tablă decât la pânză. Adică, se simte mai puțin rigid prin gropi și viraje, dar zgomotul rămâne redus chiar și la viteze mari, indiferent dacă mergi cu plafonul pe poziție sau retractat. Când mergi decapotat, turbulențele sunt decente, dar este indicat să cumperi paravântul opțional, care anulează orice zgomot aerodinamic din spatele capului, indiferent de viteză. Sigur, îl poți folosi doar când sunteți doi în mașină.
Singurul motor disponibil, 1.5 TSI, suplinește bine creșterea în greutate de 200 kg. Accelerează convingător de la turații reduse și își păstrează suflul până în zona roșie a turometrului. Totuși, consumul crește un pic din cauza masei și a aerodinamicii. Nimic dramatic însă, astfel că media măsurată a fost de 7,7 l/100 km. Chiar și în versiunea R-Line, cu suspensie coborâtă cu 10 mm și roți de 18 inchi, are ruliu sesizabil, iar ESP-ul intră cam brusc, dar, dacă nu forțezi nota, mașina e omogenă și echilibrată, adică are toate atuurile necesare pentru o plimbare frumoasă sub cerul liber!
Verdict AutoExpert
Cei dispuși să renunțe la puțin din sportivitatea T-Rocului clasic vor descoperi în Cabrio un excelent vehicul recreativ, care se decapotează repede și oferă un spațiu bun pentru patru persoane. Și, mai presus de toate, o mare libertate!- Practic pentru un cabriolet
- Design plăcut
- Motor reușit, bine dimensionat
- Paravânt eficient
- Mai gurmand și mai puțin dinamic decât T-Roc SUV
DATE TEHNICE | Volkswagen T-Roc |
---|---|
Model | Cabrio R-Line 1.5 TSI DSG |
Motor/nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cm3) | 1498 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 150/3500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 250/1500–3500 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | automată, 7 trepte |
L × l × h (mm) | 4268 × 1811 × 1522 |
Ampatament (mm) | 2630 |
Volum portbagaj (l) | 280 |
Masă la gol (kg) | 1540 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | nc. |
Viteză maximă (km/h) | 205 |
Consum mixt (l/100 km) | 7,0 |
Emisii CO2 (g/km) | 159 |
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE | |
Accelerații | |
0–60 km/h (s) | 4,5 |
0–100 km/h (s) | 9,3 |
0–130 km/h (s) | 15,3 |
0–140 km/h (s) | 17,8 |
1 km cu start de pe loc (s) | 30,7 |
Reprize | |
70–90 km/h (s) | 3,9 |
70–120 km/h (s) | 8,6 |
Frânare de la 100 km/h | |
La gol, rece (m) | 42,3 |
Consum | |
Consum la 90/100/130 km/h (l/100 km) | 5,18/5,75/8,26 |
Consum oraș/drum național/autostradă (l/100 km) | 8,50/6,62/7,81 |
Consum în test (l/100 km) | 7,81 |
Masă | |
Masă măsurată (kg) | 1599 |
Distribuție mase (%) | 58/42 |
Zgomot interior | |
la 50 km/h (dBA) | 57,6 |
în accelerare maximă | 74,6 |
Preț (euro, cu TVA) | 41.498 |