Test drive VW Golf VII 2014

 

Vitamina DSG plus o doza de EuroVI

vw golf VII (6)

Cunoscut pentru modul relativ sedat in care isi dezvolta performantele, unitatea 1.6 TDI trece printr-un set de modificari menite sa asigure conformitatea cu standardul Euro VI si primește noua transmisie DSG cu 7 trepte. Care sunt rezultatele?

vw golf VII (4)

Clasa compacta a devenit in ultima perioada o adevarata pepinera de tehnologie pentru industria auto, o data cu trecerea majoritatii producatorilor la platforme tehnice modulare, menite sa reprezinte o baza solida pentru un numar record de modele. Din acest punct de vedere, noua generatie a lui Golf, poate fi considerata un adevarat exercitiu in materie de versatilitate a platformei, dar si unul dintre promotorii acestui nou curent modular.

vw golf VII (5)

Noua platforma are doua scopuri principale, primul este de a realiza o baza tehnica cat mai solida si performanta pentru cat mai multe modele, iar al doilea, ce deriva din primul, este de a scadea costurile de dezvoltate si de productie atat pe termen scurt cat si pe termen lung. In teorie, grupul Volkswagen ar putea produce pe aceeasi linie de asamblare zeci de modele cu sigle Seat, Skoda, Audi sau VW, ca si cum ar asambla aceeasi masina, iar asta scade costurile cat si timpul de executie.

vw golf VII (2)

Ce inseamna asta pentru client? Pe de o parte o usoara standardizare a produselor, care, strict emotional anunta diferente din ce in ce mai mici intre produse aparent diferite, iar financiar, preturi mai mici, gratie eficientei crescute a facilitatilor de productie. Din fericire, primul punct, ce parea o problema serioasa atunci cand VW a anuntat trecerea la standardul platformei MQB, s-a demonstrat a fi o problema falsa deoarece dupa teste indelungi realizate cu modele compacte ca A3, Leon, Octavia sau VW am descoperit diferente sesizabile intre modele si nicidecum un proces de „xerox tehnic”.

vw golf VII (14)

Revenind la modelul in cauza, Golf ramane cel mai popular model hatchback din clasa compacta, un titlu pe care a reusit sa si-l pastreze inca de la generatia cu numarul 5, atat in Romania cat si la nivel European. Daca popularitatea compactei din Volsfsburg pare ca a castigat o conotatie axiomatica, ce s-a schimbat in ultimii ani a fost lista de prioritati a clientilor in materie de motorizari. Anul trecut spre exemplu motorizarea pe benzina 1.2 TSI (in cele doua versiuni de putere 86 si 105 CP) a totalizat 39,8% din vanzarile totale in timp ce cea mai popular motor diesel 1.6 TDI a acontat, la randul lui, 46,4% din optiunile cumparatorilor de Golf. Restul procentelor au fost impartite intre motorizarile mai puternice pe benzina si unitatea 2.0 TDI, pe vremurile cel mai ravnit indicativ pentru Golf. Aceasta schimbare abrupta a prioritatilor clientilor a fost declansata in principal de costuri, pe de o parte de achizitie si pe de alta parte legata de taxe si impozite, mai mari in cazul motorului de 2.0 l comparativ cu cel de 1.6 litri.

vw golf VII (7)

Prin urmare, indicativul 1.6 TDI a devenit unul esential pentru Volkswagen, iar infuzia de tehnologie este una justificata in conditiile unei piete din ce in ce mai acerbe, in care atat Renault cat si Peugeot sau Honda au investit masiv in unitatilor lor concurente.

vw golf VII (1)

Versiunea Euro VI a unitatii de 1.6 litri poarta titulatura de BlueTDI si poate fi considerat un pas intermediar intre gama clasica Euro V BlueMotion si cel mai economic Golf pe care il poti cumpara la ora actuala si anume editia BlueMotion, care implica modificari aerodinamice, transmisii optimizate si alte masuri tehnice de reducere a consumului si a emisiilor de CO2.

vw golf VII (3)

In cazul in care te intrebi care ar fi motivele pentru care ai investi cei 755 de euro necesari trecerii de la 1.6 TDI 105 CP Euro V la 1.6 BlueTDI Euro VI 110 CP, vorbim de doua atuuri 5 CP in plus si timbru de mediu zero (consumul si emisiile sunt indentice in cazul celor doua modele). Un alt avantaj potential tine de valoarea mai buna de revanzare pe termen lung pentru motorul cu norma Euro VI, dar asta va depinde foarte mult de cum va evolua schema de taxare in Romania in urmatorii ani.

vw golf VII (11)

Diferentele de ordin dinamic dintre cele doua motorizari sunt minore, iar interventia celor 5 CP in plus nu este sesizabila, mai ales ca vorbim despre acelasi cuplu motor 250 Nm de la acelasi prag 1750 rpm. Cat despre lentoarea specifica acestui motor, ea reprezinta in continuare un minus, deoarece unitatile concurente au o disponibilate mai mare in zona superioara de turatie, in timp ce acest TDI lucreaza eficient doar in intervalul 2000 – 3000 rpm. In acest aspect se observa o usoara imbunatatira generata de transmisia DSG ce adauga 2 rapoarte suplimentare, prin urmare vorbim de o etajare pe total mai scurta comparativ cu alternativa manuala cu 5 trepte. Dupa cum ne-a obisnuit, acronimul DSG este sinonim cu fluenta, rapiditatea si confortul in utilizare si ramane un etalon in cazul transmisiilor automate cu dublu ambreiaj cu mentiunea ca implica si o investitie suplimentara, deloc de neglijat, in valoare de 2064 euro. Intregul pachet tehnic se simte foarte matur si oricat de banal ar putea suna asta, Golf-ul ramane genul de masina care puncteaza in top 3 al clasei compacte indiferent de capitolul de testare ales. Aspectele care ies in evidenta tin de setarea ideala a suspensie, ce ofera o fermitate sesizabila, dar fara a afecta confortul si interiorul de o calitate indiscutabila raportata la clasa compacta de volum. Configureaza cu generozitate o versiune de top HighLine si Golf-ul poate fi pus umar la umar inclusiv cu unele compacte premium, iar asta spune multe despre directia in care se dezvolta compacta Volkswagen.

vw golf VII (12)

Pe langa maturitatea tehnica pe care o afiseaza noua platforma MQB se remarca si efectele pozitive in materie de spatiu interior, generate de micsoarearea consolelor fata spate prin impingerea spre extremitati a rotilor si cresterea ampatamentului. Calitatea generala a unui Golf nu poate fi pusa la indoiala indiferent de unghiul din care il privesti, ce poti insa contesta este viabilitatea configuratiei tehnice pe care am testat-o noi. Ca pret de pornire, un Golf 1.6 BlueTDI DSG7 se apropie periculos de mult de fratele mai mare si mai performant 2.0 TDI DSG6, iar pentru mica diferenta, versiunea de top merita investitia. Recomandarea noastra este, in cazul in care va intereseaza un diesel mic sa optati pentru versiunea standard euro V cu transmisie manuala cu 5 trepte. Nu va fi la fel de performanta, dar are mai mult sens din punct de vedere economic.

 

 

 

 

Date tehnice1.6 Blue TDI
pret de baza22.722 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.240/1.810
L/l/h (mm)4.255/1.790/1.450
volum portbagaj (L)380/1.270
combustibilmotorina
cilindree (cmc)1.598
putere max. (kW(CP)/rpm)81(110)/3.200-4.000
cuplu max. (Nm/rpm)250/1.500-3.000
cutie de viteze/trepteautomata/7
viteza maxima (km/h)195
sprint 0-100 km/h (s)10,5
consum urban/extra/mixt (L)4,5/3,6/3,9
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro6/102

 

Adaugati comentariu