Un altfel de Mitsu’

Asta pare să ne sugereze Mitsubishi i-MiEV, unul din primele vehicule propulsate complet electric, ce au intrat în producția de serie și care este capabil să se deplaseze cu zero emisii poluante.

Tehnologia propulsiei electrice este cea care a aprins mulți ani imaginația multor producători de automobile, ce au văzut din timp potențialul ecologic și economic al utilizării curentului electric drept sursă de energie pentru viitoarele autoturisme. Din păcate pentru mulți din aceștia, deși tehnologia este accesibilă la nivel teoretic, vehiculul electric a rămas doar la stadiul de vis, sau cel mult de proiect pentru viitor. Mitsubishi este unul din puținii constructori care au reușit să pună în practică această soluție tehnică și să dovedească că beneficiile sunt pe măsura așteptărilor. Astfel, i-MiEV este acum unul din foarte puțimele autoturisme de acest gen, comercializate pe scară largă.Sursa de inspirație Chiar dacă pare desprins din zona filmelor de ficțiune, i-MiEV nu este complet desprins de realitate și folosește în proporție de 70% componente împrumutate de la Mitsubishi i, un model de mic litraj destinat pieței asiatice și care era propulsat de un motor termic, cu capacitatea de 600 cmc, plasat în partea din spate.2

Soluția tehnică propusă de i-MiEV este tocmai înlocuirea motorului termic și al anexelor ce țin de utilizarea combustibilului convențional și înlocuirea acestora de un motor electric amplasat în același loc și de un pachet de acumulatori cu Litiuion, poziționat sub podea, pentru a păstra spațiul destinat ocupanților. Greutatea proprie este ceva mai mare comparativ cu cea a lui Mitsubishi i, dar centrul de greutate este mai coborât în cazul lui i-MiEV. Dinamică și performanțe Conducerea lui i-MiEV nu este cu nimic mai diferită decât cea a unui autoturism obișnuit, în afara zgomotului produs de motor, aproape inexistent. Pornirea sistemului se face tot cu ajutorul unei chei de contact, a unui schimbător ‘‘de viteze’’ și a clasicei pedale de accelerație.3

Deși posedă o autonomie mai mică decât cea pe care o au autoturismele cu motoare termice, i-MiEV poate parcurge aproximativ 160 km cu o singură încărcare, ceea ce este suficient pentru un autoturism destinat în principal mediului urban și care se poate alimenta foarte simplu de la orice priză casnică de curent alternativ. Un altfel de Mitsu’  Este puterea pe care o dezvoltă motorul electric al lui i-MiEV 66CP consumatorilor auxiliari, cum este de exemplu instalația de climatizare, de sunet, de iluminare, i-MiEV posedă un mod Confort pentru a suplimenta cu 15 km traseul pe care îl poate parcurge micul autoturism. Activarea acestui mod de lucru reduce puterea motorului de la 66 la 24 CP în regim normal, cu un maxim de 48 CP pentru regimul de „kick-down“. La putere maximă și folosind întreg potențialul celor 66 CP, i-MiEV este capabil să pună în dificultate majoritatea suratelor de clasă mini, datorită unui demaraj sub zece secunde și o viteză maximă de 130 km/h. Responsabil de acest sprint este cuplul ce măsoară o valoare de 180 Nm și faptul că acesta este livrat de la zero. Încărcarea bateriilor nu este la fel de rapidă precum este în cazul alimentării cu benzină, o încărcare completă realizându-se în aproximativ 7 ore de la o priză de 220V și în timp dublu, de la una de 110V.4

Pentru a nu constitui un dezavantaj, timpul destinat încărcării poate fi redus semnificativ la doar 30 de minute, pentru o încărcare de 80% a bateriilor, lucru care se poate face de la o sursă de curent specială pentru acest scop.Tehnologie de viitor Implementarea pe scară largă a propulsiei electrice este cea care a ținut pe loc dezvoltarea acestei alternative la utilizarea combustibililor de origine fosilă. Acest lucru trebuie calculat din faza de producție și urmărit până în faza de reciclare a mașinii. Mitsubishi a luat din timp măsurile necesare și ne asigură că fabricarea lui i-MiEV nu presupune procese tehnologice mai poluante decât în cazul unui autoturism convențional. Utilizarea energiei electrice înseamnă mai multă fiabilitate, mai puțină întreținere și o viață a autoturismului în care nu se produce nici unui gram de CO2. Dacă în prezent autoturismul electric nu a ajuns să acopere o parte suficientă din piață cât să poată pune în gardă autoturismul convențional, semnalele pentru viitor sunt optimiste, iar iMiEV este cel mai bun exponent al avantajelor pe care le oferă autoturismul electric.

Adaugati comentariu