Un facelift cât o nouă generație

Mercedes-Benz repune ML pe harta celor mai bune SUV-uri de clasă mare sub un nou nume, GLE. O schimbare ce ilustrează amplitudinea unei renovări ce aduce, dincolo de designul proaspăt și de motoarele mai eficiente, prima versiune Plug-in Hybrid din carieră.

Mercedes-Benz ML renunță la numele care l-a consacrat și adoptă titulatura GLE, în ton cu noua nomenclatură a casei germane. Ca un omagiu adus legendarului G-Class, toate indicativele SUV-urilor vor începe cu litera G, iar ultimul simbol, E în acest caz, face legătura cu cel mai apropiat omolog convențional, E-Class. O schimbare ce oglindește modificările la fel de profunde din plan stilistic, care se traduc printr-o parte frontală mult mai agresivă, bare de protecție, capotă și blocuri optice full-LED, complet redesenate. Barele de amarare sunt standard, în timp ce parașocul posterior integrează acum țevi de eșapament duble. Mercedes-Benz GLE face un mare pas înainte și în ceea ce privește interiorul. Cea mai importantă noutate este reprezentată de ecranul independent, de tip free-standing, al sistemului COMAND Online (2.760 euro, standard Audio 20 CD cu display 7 inch).

Acesta se laudă cu o diagonală de 8 inch și poate fi controlat cu ajutorul unui controller tactil, plasat pe tunelul median. Volanul cu trei spițe și designul consolei centrale sunt, de asemenea, noi. GLE mizează pe un spectru mult mai larg de personalizare cromatică și tactilă a interiorului. Pachetul AMG Line (312 euro) aduce în plus scaune sport reglabile electric și volan multifuncțional, iar pentru 1.080 euro, zonele superioare ale bordului și ușilor pot fi acoperite cu piele Artico. Și oferta

2

 de spațiu este extrem de generoasă. Libertatea de mișcare la nivelul capului și al genunchilor este excelentă, în timp ce portbagajul cu o podea perfect plană și un volum cuprins între 690 și 2.010 litri (banchetă rabatabilă fracționat 60/40%) rămâne unul de referință în segment. Vedeta campaniei de restilizare este noua declinare Plug-in Hybrid, prima de acest tip din istoria modelului, dar și a întregii game de SUV-uri Mercedes-Benz. Denumită GLE 500 e 4Matic, aceasta vine cu o putere totală de 442 CP și un cuplu maxim de 650 Nm, ambele obținute cu aportul unui sistem de propulsie hibrid ce alătură unui turbo V6 de 3 litri și 333 CP, un motor electric de 116 CP. Șoferul are posibilitatea să schimbe între patru moduri de condus: Hybrid, E-Mode, E-Save și Charge. În modul electric, GLE 500 e are o autonomie de 30 km și un consum mixt de 3,3 l/100 km.

3

Gama de motorizări mai include un diesel de 2,1 litri în patru cilindri cu 204 CP (GLE 250 d), un V6 diesel de 258 CP (GLE 350 d) și alte două unități pe benzină, un V6 twin-turbo cu 333 CP pe GLE 400 și un twin-turbo V8 cu 455 CP pe GLE 500. Cele mai puternice modele din gamă rămân Mercedes-AMG GLE 63, propulsat de motorul V8 bi-turbo de 5,5 litri cu 557 CP și Mercedes-AMG GLE 63 S, cu același motor, dar cu 585 CP. Complet nouă este varianta sportivă Mercedes-AMG GLE 43, animată de un V6 bi-turbo de 3 litri și 367 CP. Tracțiunea integrală 4Matic este standard pentru toate versiunile, cu excepția celei entry-level GLE 250 d, a cărei punte motrice este cea posterioară (tracțiune 4×4, 2.700 euro). Sistemul Dynamic Select standard permite setarea tracțiunii în patru moduri distincte (Comfort, Slippery, Sport, Individual) și dispune de ADS, funcția de reglare în timp real a tăriei fiecărui amortizor (doar cu suspensie cu gardă la sol coborâtă pentru GLE 250 d și GLE 250 d 4Matic). Cine vrea mai mult poate opta pentru suspensia pneumatică Airmatic (dotare standard pentru modelele AMG și GLE 500 4Matic, respectiv opțională pentru motorizările cu patru și șase cilindri, 2.052 euro – cu excepția GLE 250 d) sau pentru sistemul de bare stabilizatoare active față/spate Active Curve (3.780 euro, indisponibil pentru GLE 250 d, GLE 250 d 4Matic, GLE 500 e 4Matic) care reduce ruliul și menține gradul ideal de înclinare al caroseriei în viraje.

4

Consumul și emisiile au scăzut în medie cu 17%, merit ce revine trecerii la noua cutie automată 9G-Tronic, cu 9 trepte. Un triumf al tehnologiei de ultimă oră, aceasta intră în echipare de serie pentru toate versiunile, cu excepția GLE 500 e 4Matic și Mercedes-AMG GLE 63 și 63 S. GLE oferă, de asemenea, valențe off-road excelente pentru statutul său, pachetul Off-Road Engineering (2.280 euro, disponibil doar pentru GLE 250 d 4MATIC, GLE 350 d 4MATIC, GLE 400 4MATIC și GLE 500 4MATIC) îmbogățind lista de calități cu echipamente dedicate profesioniștilor: diferențial central blocabil, reductor, gardă la sol reglabilă de maximum 285 mm (cu Airmatic, 202-255 mm fără Off-Road Engineering) și un mod suplimentar de conducere, intitulat sugestiv Off-Road, care îmbunătăţește tracţiunea. Plus, pentru conducerea pe teren accidentat, există opţiunile „Off-road” pentru nisip și teren ușor de parcurs și „Off-road+” pentru teren dificil.

Adaugati comentariu