Un nou model redutabil pentru raliuri: Citroen DS3 RRC

După ce a cucerit anul acesta încă un titlu mondial la constructori în WRC, Citroën Racing lansează acum și modelul DS3 RRC. Derivat din modelul DS3 WRC, mașina care a câștigat deja două titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, modelul DS3 RRC a fost conceput special pentru piloți privați și poate fi folosit în mai multe campionate din întreaga lume (WRC-2, ERC, MERC, etc.).

Conform noului regulament FIA, care a intrat in vigoare la inceputul anului 2011, constructorii pot produce si versiunea Regional Rally Car (RRC) a modelelor din Campionatul Mondial. Concepute pentru a inlocui gradual categoria Super 2000, acest nou model este destinat utilizarii in campionate de tipul WRC-2 (fostul S-WRC), Campionatul European de Raliuri (ERC), Campionatul de Raliuri din Orientul Mijlociu (MERC) si, desigur, campionatele nationale de raliuri din intreaga lume.

Castigator al titlurilor mondiale in 2011 si 2012, modelul Citroën DS3 WRC este acum disponibil si in versiunea RRC. Si din punct de vedere vizual cele doua modele sunt diferite, tinand cont ca regulamentul in ceea ce priveste aerodinamica masinii este altul decat cel din WRC: spoilerul fata este mai mic, iar eleronul spate este conform standardelor modelelor S2000.

Sub capota este acelasi motor turbo de 1,6 litri cu injectie directa, dar cu un restrictor de 30 mm, comparativ cu cel de 33 mm disponibil pe modelel din WRC. In aceste conditii puterea maxima este de 275 CP. O alta diferenta semnificativa este si diametrul discurilor de frana pe asfalt care au fost reduse de la 355 la 350 mm.

In afara schimbarilor impuse de regulament, modelul Citroën DS3 RRC pastreaza aceleasi puncte forte care au contribuit la succesele din WRC. Dezvoltat in aceasta vara si testat atat pe asfalt cat si pe macadam, modelul Citroën DS3 RRC este disponibil acum in leasing la Citroën Racing Technologies. Cu costuri de utilizare modeste, DS3 RRC este cea mai buna optiune intermediara intre DS3 R3 si DS3 WRC.

Dupa ce a concurat anul acesta cu un Citroën C4 WRC in Campionatul Belgian de Raliuri, Pieter Tsjoen si Eddy Chevaillier vor avea onoarea sa piloteze primii un DS3 RRC intr-un raliu. Belgienii vor lua startul la Rallye International du Valais in Elvetia, o etapa care a adoptat un format similar cu etapele din WRC: 3 zile si 293 km de proba speciala pe drumuri de munte.

Adaugati comentariu