Unu punct doi

Lodgy este primul model Dacia care primeşte noua motorizare pe benzină 1.2 TCe de 115 CP. Cum se comportă, dar şi cât consumă au fost întrebările cu care ne-am îmbarcat la bordul unui charter cu destinaţia Maroc.

Ecologia este o temă de actualitate pe care toate mărcile auto au adoptat-o şi pe care caută să o aprofundeze cu fiecare model nou lansat. Aceasta se regăseşte şi la Dacia, un brand considerat de mulţi low cost, dar care, în ultima perioadă, surprinde prin fiecare apariţie şi declaraţie. Vestea că o să testez în Maroc, locul unde se şi fabrică, noul monovolum de la Dacia – Lodgy – a fost mai mult decât o provocare. Dincolo de noutatea propriu-zisă, Lodgy, aveam să testez şi noua unitate pe benzină 1.2 TCe de 115 CP, prima motorizare turbo pe benzină din istoria Dacia. Este un propulsor cu totul nou, care debutează sub capota unui monovolum, o declaraţie de curaj dacă ţinem cont de pretenţiile unui client de monovolum, kilogramele maşinii precum şi vitezele de croazieră ridicate.2

Ecomania Downsizing – sau reducerea capacităţii cilindrice concomitent cu creşterea puterii oferite – este fenomenul la care toată industria auto aderă sau va adera mai devreme sau mai târziu. Propulsoarele cu cilindree apropiată valorii de 1.000 cmc benzină şi care se folosesc de o turbină fac parte acum din meniul multor producători de renume, amintind aici VW, Ford sau Renault. Dincolo de taxele mici şi consumul redus de carburant, discutăm de factorul eco fără de care un nou model ar fi compromis. Dacia a acceptat, iar cele ce urmează sunt scrise în urma testului cu Lodgy 1.2 TCe şi 115 CP. Dincolo de cifre Primul lucru pe care l-am remarcat a fost silenţiozitatea acestuia la relanti, ocupând primul loc în topul celor mai tăcute motoare care au echipat un model Dacia până în prezent. Înainte să pornesc la drum, recapitulez şi fişa tehnică ce promite multe: cel mai rapid Lodgy – atinge prima suta de km în numai 10,6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 180 km/h. Selectez prima treaptă de viteză, iar motorul urcă rapid în ture, o idee mai rapid decât 1.5 dCi de 110 CP. Treptele sunt schimbate în jurul valorii de 3.000 rpm, iar Lodgy este surprinzător de sprinten, fără un turbo lag supărător. Cutia de viteze cu 6 trepte este etajată destul de lung şi astfel economia de carburant este asigurată chiar şi în deplasările urbane.3

Pe hârtie, Lodgy echipat cu 1.2 TCe şi 115 CP consumă în oraş 7,1 l/100 km, în timp ce extraurban consumul scade cu doi litri. Deşi nu l-am condus decât preţ de câteva zeci de km, consumul mediu de carburant afişat de computer a fost de 6,3 l/100 km, în condiţiile în care maşina avea puţini km la bord, iar modul de conducere a fost unul pacifist, dar care să nu încurce traficul alert, specific Marocului. La numai 1.300 kg şi echipat cu acest motor, Lodgy nu se simte submotorizat nici la viteze de peste 100 km/h sau la plecările de pe loc, unde cuplul de 190 Nm este suficient pentru a propulsa caroseria fără prea mult efort. Bineînţeles, la succesul acestui propulsor contribuie şi cutia de viteze manuală cu 6 trepte, care permite schimbarea acestora rapid şi intuitiv, precum şi etajarea corectă pentru un monovolum destinat drumurilor lungi. Alegerea corectă Ajungând şi la partea financiară, cel mai ieftin Lodgy, 1.6 benzină şi 85 CP, costă 9.500 euro cu TVA. Noua motorizare 1.2 TCe şi 115 CP costă 13.100 euro cu TVA dacă optaţi pentru caroseria cu 5 locuri sau mai adăugaţi 500 de euro la buget pentru încă două locuri în plus. Compartativ cu versiunea diesel – 1.5 dCi şi 110 CP – 1.2 TCe este mai ieftin cu 1.100 euro pentru acelaşi nivel de echipare – Laureate. Da, Dacia ne demonstrează, încă o dată, că noile tehnologii pot fi achiziţionate la un preţ corect, iar prin noua motorizare 1.2 TCe ne invită să acceptăm şi noi, la rândul nostru, provocarea turbo.

Adaugati comentariu