Vali de Cluj

După două etape în care capriciile vremii au influențat considerabil ritmul competiției, caravana CNR Dunlop 2011 s-a deplasat la Cluj, unde mai mulți piloți aveau în vedere revanșa. Raliul Brașovului a îns emnat pentru concu renți o loterie concretizată în alegerea anvelopelor, generată de condițiile meteo foarte instabile, iar mulți au avut de pierdut în urma opțiunilor făcute, în vreme ce etapa a doua, desfășurată la Târgu Mureș, a fost întreruptă chiar de o ninsoare rebelă, ce și-a făcut apariția pe neașteptate. Cum după desfășurarea unui sfert din campionat, pentru mulți piloți socotelile de acasă nu au ieșit în nici unul din cazuri, Raliul Clujului era așteptat
ca un moment de relansare a sezonului. Echipajele de la Cluj, în special componenții echipei Napoca, erau principalii favoriți ai concursului, cu Bogdan Marișca vârf de lance, dar nici ceilalți concurenți nu veneau cu gânduri mai pașnice pe Dealul Feleacului. Gergo Szabo, campionul în exercițiu, era pus în situația de a privi mult prea de jos în clasamentul general, din cauza ghinioanelor avute în prima etapă, iar Valentin Porcișteanu avea moralul ridicat la cote maxime, grație posturii de lider al campionatului, din care se prezenta la start.2

Specială à la Cluj Prima probă, Super Speciala desfășurată în parcarea unuia dintre mall-urile din oraș, a fost transmisă în direct de postul TVR 3, inițiativă lăudabilă a organizatorilor clujeni, și care ar trebui să fie preluată de cât mai mulți, în vederea mediatizării acestui sport deosebit. Fără a fi pe placul piloților în mod special, proba i-a revenit lui Marco Tempestini, aflat pe teren propriu, urmat de alți doi piloți clujeni, Bogdan Marișca și Horațiu Savu (organizatorul raliului). Sâmbătă erau programate cinci probe speciale, care însumau aproximativ 100 de km. Prima dintre ele, Gârbău (PS 2), i-a revenit lui Marișca, avantajul terenului propriu și cunoașterea probelor spunându-și cuvântul. După patru victorii în ultimii șase ani în raliul de casă, Marișca lua astfel prima opțiune pentru laurii ediției 2011. Locul doi, la 0,5 secunde de lider, i-a revenit campionului maghiar Gergo Szabo, iar poziția a treia a fost ocupată de Valentin Porcișteanu (+1,4 secunde).3

Ritmul impus de Bogdan Marișca pe prima probă a zilei a fost continuat și pe PS 3 (Râșca I), unde pilotul și-a trecut în cont al doilea scratch al zilei. L-au urmat Valentin Porcișteanu (+1,6 s), Dan Gârtofan (+2,2 s) și Marco Tempestini (+5,8 s), în vreme ce Szabo a întâmpinat probleme tehnice, care i-au cauzat o întârziere totală de 19,2 secunde. A urmat o probă de 23,4 km (PS 4 – Mărișel I) unde a ieșit în prim plan Vali Porc ișt eanu. După un parcurs excelent, vicecampionul național en titre a reușit să-i fure aproximativ 8 secunde lui Marișca, odată cu ele deposedându-l și de șefia clasamentului general al raliului. Locul doi i-a revenit lui Gârtofan, urmat de Tempestini. Misterul evoluției sub așteptări a lui Gergo Szabo a fost și el elucidat, când s-a aflat că pilotul maghiar evoluase pe ultimele două probe fără treapta a cincea a cutiei sale de viteze, în urma unei defecțiuni tehnice. Cu o întârziere de 23,8 secunde și în condițiile problemelor apărute la materialul de concurs, Gergo era nevoit să accepte ieșirea din cărți în ceea ce privea victoria de etapă. PS 5 (Râșca II) a însemnat o tresărire de orgoliu pentru Marișca; deși la sfârșitul probei se declara oarecum ne mulțumit de parcurs, pilotul echipei Napoca s-a impus în fața lui Dan Gârtofan și a lui Vali Porcișteanu, în fața căruia a câștigat nu mai puțin de 6,3 secunde, care însemnau, în primul rând, reîntoarcerea pe prima poziție a clasamentului general al etapei, cu doar o probă rămasă de parcurs.5

Porcișteanu ia avânt Plecând de la adăpostul celor 3,3 secunde ce despărțeau locul doi de el, Marișca a încercat să meargă la potențial maxim pe ultima probă (Marișel II), fiind conștient de importanța victoriei generale în economia campionatului. Pe aceleași considerente a pilotat și Vali Porcișteanu, care a riscat, având în final câștig de cauză. El s-a impus pe probă, fiind urmat de Marișca la 4,2 secunde și de Dan Gârtofan la 11,5 secunde. Proba finală a consemnat și abandonul pilotului clujean Edwin Keleti, survenit în urma unei probleme tehnice, dar și spectaculosul accident al lui Adrian Răspopa, a cărui mașină a fost avariată serios de impactul cu niște bușteni aflați pe marginea drumului. Victoria în Raliul Clujului a revenit, cu o diferență de doar 9 zecimi de secundă, echipajului Valentin Porcișteanu/Dan Dobre, care ocupă în acel ași timp și prima poziție în CNRD 2011, cu 52 de puncte. Bogdan Marișca/Sebastian Itu i-au urmat la Cluj, iar cu 43,5 puncte îi secondează și în clasamentul general al sezonului. Aceeași situație și cu ocupanții locului 3, Dan Gârtofan/Mihai Lăzărescu, care și-au asigurat bronzul la Cluj cu un plus de 14,2 secunde față de Porcișteanu, în vreme ce cumulul de 36 de puncte la general îi menține pe cea de-a treia treaptă a podiumului.

Adaugati comentariu