Verdele Škoda

Gama Greenline de la Škoda caracterizează foarte bine viziunea pe care constructorul din Cehia o are asupra ideii de vehicul „atent“ cu mediul înconjurător.
Ținând cont că face parte dintr-un consorțiu auto care a investit importante resurse intelectuale și financiare în dezvoltarea și modernizarea continuă a tehnologiei diesel pentru motoare, Škoda a urmat aceeași tendință, la care s-a adăugat și ambiția de a veni cu o serie de optimizări menite să ofere publicului unele dintre cele mai atractive oferte eco disponibile pe piață. Așa a luat naștere gama Greenline, compusă din majoritatea modelelor Škoda și care dovedește din plin conceptul că micile detalii fac marile diferențe. Fabia Greenline Škoda Fabia și-a construit o carte de vizită impresionantă în clasa mică, bazată în principal pe un raport optim preț/calitate. Odată cu lansarea versiunii Greenline, Fabia punctează și la capitolul grijă pentru mediu. Atât versiunea în cinci uși cât și cea combi sunt propulsate de cel mai mic diesel disponibil actual în oferta Škoda, 1.4 TDI / 80 CP. Alegerea unui propulsor diesel de litraj mic aduce pe lângă beneficiile evidente legate de consumul de carburant, o valoare foarte bună a cuplului, esențială în special în mediul urban.2

Pachetul tehnic Greenline implică modificarea sistemului de injecție, optimizări de ordin aerodinamic, un tren de rulare cu anvelope speciale precum și dotarea standard cu un filtru de particule. În același scop jantele pe 15“ au fost echipate cu pneuri Dunlop 185/60 R15 cu compoziție specială pentru a genera o rezistență minimă la înaintare. Rapoartele transmisiei au fost și ele alungite pentru a scădea turația motorului, iar treptele trei și cinci au fost optimizate în particular pentru a scădea consumul. Treapta a treia, spre exemplu, este cea mai folosită în mediul urban, în timp ce ultima treaptă a transmisiei, a cincea, este optimă la drum lung. Rezultatele palpabile ale tehnologiei Greenline sunt evidente în consumul mixt de carburant de 4.1 l/100 km și emisiile de 109 g CO2/km. În practică, o Fabia Greenline poate acoperi aproximativ 1.000 de km cu un singur plin de 45 de l de motorină. Octavia Greenline Urmărind același principiu ca și Fabia Greenline, Škoda Octavia Greenline se folosește de poțentialul economic și ecologic al propulsoarelor diesel de cilindree mică. În cazul compactei vorbim despre un propulsor nou în gama Škoda, 1.6 TDI 105 CP, de origine Volkswagen, cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte. În ciclu combinat, Octavia Greenline emite doar 119 g CO2/km și consumă 4.4 l/100 km. Pentru un sedan de dimensiunile Octaviei, ce poate acomoda atât cinci pasageri cât și un volum respectabil de bagaje, aceste valori sunt de-a dreptul spectaculoase.3

Propulsoarele diesel TDI sunt recunoscute prin furnizarea unor valori de cuplu foarte bune, iar 1.6 TDI respectă blazonul oferind 250 Nm în intervalul 1.500-2.500 rpm. Pe lângă confortul generat de prezența plafonului maxim al cuplului la turații reduse, scăderea turației motorului ajută foarte mult în diminuarea consumului și a emisiilor poluante. Performanțele dinamice nu au avut de suferit prin aplicarea măsurilor Greenline, viteza maximă de 190 km/h și sprintul 0-100 km/h în 11.8 s fiind valori foarte bune pentru o motorizare care pune accent pe eficiență. Totodată suspensia nu a fost modificată, Octavia afișând un compromis ideal între stabilitatea pe viraje și confortul pe drumurile mai putin reușite. Ultima generație a sistemului common rail folosit de acest motor aduce beneficii importante în materie de silențiozitate, nemaifiind nevoie de o  cantitate foarte mare de materiale fonoabsorbante, care ar fi îngreunat considerabil mașina. Tot în scopul de a reduce greutatea, lista de dotări opționale disponibile pentru modelele Greenline este redusă în comparație cu cea clasică. Alte elemente incluse în pachetul Greenline țin de aerodinamica optimizată, lungirea treptelor transmisiei, filtru DPF în standard și un set de anvelope cu rezistență scăzută la rulare.Superb Greenline În cazul lui Superb Greenline vorbim de un motor diesel cu ștate vechi în gama Škoda, 1.9 TDI 105 CP.

În mod cert fiabilitatea nu mai poate fi pusă sub semnul întrebării, modificările aduse sistemului de injecție țintind cu precădere optimizarea consumului de carburant. În aceeași categorie se încadrează și micile retușuri aerodinamice concentrate în special în zona spoilerului față și a scuturilor de sub mașină. Îmbunătățirea cursului curenților de aer este realizată și prin scăderea gărzii la sol cu 15 mm. Greutatea, un alt element foarte important în ecuația consumului, este păstrată în limitele optime prin renunțarea, spre exemplu, la roata de rezervă de dimensiuni normale (înlocuită cu un kit de reparare a roții) și prin scurtarea listei de dotări opționale. Ca și în cazul modelelor Fabia și Octavia Greenline, dotarea standard cuprinde anvelope cu rezistență scăzută la rulare precum și filtru de particule. Etajarea treptelor transmisiei a avut și ea un rol activ în scăderea consumului de combustibil, păstrând turațiile la un nivel cât mai jos fără a afecta însă performanțele de ordin dinamic (viteza maximă 190 km/h și 0-100 km/h în 12.5 secunde). Cuplul transmis roților din față este de 250 Nm, disponibil încă de la 1.900, facilitând manevrele din scurt atât de frecvente în mediul urban. Consumul mixt anunțat de oficialii Škoda este de 4.9 l/100 km în condițiile unei emisii de CO2 ce poate fi comparată cu modele din clasa mică și compactă (129 g/km). În condiții ideale un Superb Greenline poate acoperi 1.224 de km cu un singur plin de motorină (60 l), valoare care face din model, o alegere foarte bună atât pentru o familie în concediu cât și pentru o mașină cu atribuții de serviciu. Cu o asemenea ofertă în portofoliu, Škoda nu poate fi trecută ușor cu vederea și trebuie luată în calcul ca fiind o alternativă veritabilă pentru cei care iau în considerare și protejarea mediului înconjurător, înainte de a pune semnătura finală pe contractul de cumpărare a unui automobil.4

Adaugati comentariu