Z.ero E.misii

economie

Renault crede cu tărie în curentul actual de dezvoltare a vehiculelor ecologice. Mai precis în curentul… electric!

Într-un moment în care mulți jucători de pe piața auto fac pași timizi spre găsirea unor alternative de propulsie, Renault plusează susținut pe soluția tracțiunii electrice în cazul automobilelor. Iar miza este mare, mai ales din punct de vedere financiar, pentru că orice tehnologie nouă, implică alocarea de resurse însemnate. Fără a face economii inutile, care ar fi avut ca rezultat dezvoltarea unor variante de compromis, mai puțin inovatoare, Renault a stabilit ca prioritate, să ofere un produs viabil, fiabil și care să implice costuri minime de achiziționare și întreținere. Francezii, nu numai că au reușit să pună pe roți un nou produs, ci au pus bazele unei întregi game electrice, care cuprinde patru modele, ce se adresează unor segmente diverse de clienți. Două dintre ele (Fluence Z.E. și Kangoo Z.E.) se află în stadiu final, fiind deja disponibile la comercializare. Fluence Z.E. Dacă n-ai fi atent, ai putea trece pe lângă el, considerând că ai mai surprins un Fluence în trafic.

O privire mai atentă ți-ar dezvălui totuși că nu e vorba de popularul urmaș al lui Megane II sedan, ci de versiunea sa electrică. Câteva artificii de design la partea frontală, un nou calandru, o ușiță de vizitare (pentru alimentare) asemenea celei de la rezervor, poziționată în față de această dată, și lungimea totală cu 130 de mm mai mare, sunt singurele diferențe față de un Fluence cu motor termic. Silueta alungită a permis montarea bateriei de acumulatori în spatele banchetei, asigurând în același timp existența unui portbagaj de 300 l. Cu posibilitatea stocării unei energii necesare funcționării pe parcursul a 185 de km, în ciclu combinat, pentru motorul electric de 95 CP, Fluence Z.E. poate răspunde nevoilor de mobilitate zilnice pentru un procent însemnat de utilizatori. Ba mai mult, diferite studii au relevat că nici măcar nu ar fi necesară încărcarea acumulatorului în fiecare zi, autonomia permițând, pentru un procent însemnat de populație, să exploateze modelul mai multe zile în limita celor 185 de km. Dacă puterea nu pare mare, cuplul motor maxim de 226 Nm poate convinge și pe cei mai sceptici șoferi că există resurse însemnate la dispoziția lor oricând.

Oricând însemnând, la propriu, orice moment în care aceștia acționează pedala de accelerație, cuplul maxim fiind disponibil instant. În trafic, Fluence Z.E. se deosebește de mașinile cu motoare cu ardere internă doar prin absența zgomotului pe care acestea îl produc. Silențiozitate maximă, confort sporit în utilizare și puterea destul de mare ce-ți stă la dispoziție sunt atuuri importante pentru Fluence. Când acestora li se adaugă prețul de achiziție de maxim 26.000 de Euro, coroborat cu cel de exploatare sensibil mai mic decât în cazul modelelor cu sisteme clasice de propulsie, decizia achiziționării unui astfel de produs nu pare a fi atât de greu de luat. Mai trebuie doar să te obișnuiești ca în locul pistolului de alimentare cu carburant, să folosești un cablu electric. Kangoo Z.E. Foarte apropiat de fratele său cu valențe de familist, ca și configurație tehnică, Kangoo își propune să bulverseze un segment foarte popular de vehicule comerciale.

Cel al utilitarelor de dimensiuni mici, folosite preponderent de companii în mediul urban pentru distribuție, colectare, curierat rapid, întervenții în diverse domenii și pentru echipele tehnice ale furnizorilor de servicii pentru populație. De altfel, unul dintre primii mari clienți de Kangoo Z.E. în Franța, va fi compania de poștă, care va folosi modelul pentru operațiunile urbane. Implicând costuri destul de reduse pentru implementarea infrastructurii de alimentare cu energie electrică în cazul garajelor companiilor, Kangoo Z.E. va intra foarte repede pe lista de preferințe a administratorilor de flote auto. Zoe Z.E. și Twizy Z.E. Pentru că traficul în marile orașe a reprezentat și va reprezenta în continuare o problemă, Renault nu a neglijat nici acest aspect și a pregătit, deocamdată doar la stadiul de concept, două modele cu dimensiuni reduse, care vor fi disponibile cât mai curând în versiunile de serie. Este vorba de Zoe Z.E., ce păstrează un aspect foarte apropiat de automobilele contemporane, dar și de excentricul Twizy Z.E. un micro-automobil cu două locuri, o binecuvântare pentru mulți în ceea ce privește parcarea și mobilitatea maximă. Să fie vorba oare și de un viitor Z.E.? Renault pariază cu încredere pe asta.

Adaugati comentariu