Modele auto noi

Acesta este noul Mercedes-Benz Citan!

Cel mai mic van din oferta Mercedes-Benz s-a înnoit. Noul Mercedes-Benz Citan este dezvoltat pe aceeași platformă cu Renault Kangoo. Poate fi comandat începând cu luna septembrie, la un preț net estimat la mai puțin de 20.000 de euro.

Nu e greu să remarci asemănările dintre noul Mercedes-Benz Citan și fratele Renault Kangoo. Practic, forma, cu ”șoldurile” evazate și suprafețele rotunjite este identică. Diferențele apar la nivel de detaliu. Calandrul și blocurile optice, precum și jantele sunt tipice mărcii germane.

Interiorul a fost desenat ”pe orizontală”, cu consola centrală a bordului care înglobează schimbătorul de viteze. Nu există un tunel central masiv. În locul său a rămas un spațiu liber, care a ajutat la obținerea unei cabine aerisite.

Noul Mercedes-Benz Citan Cargo și Tourer

Citan va avea două variante: Panel Van (van de marfă) și Tourer. Ambele versiuni inițiale au 4498 mm lungime și ampatament de 2716 mm. Ulterior, va exista și o versiune cu ampatament mărit și una Mixto, cu 5 locuri și spațiu cargo.

Chiar și versiunea scurtă oferă o lungime a spațiului de încărcare de până la 3,05 m, în funcție de peretele despărțitor ales. Pot fi comandate una sau două uși laterale glisante, care eliberează o deschidere de 615 mm lățime și 1059 mm înălțime. Pragul de încărcare din spate stă la 59 cm deasupra șoselei.

Cele două uși batante asimetrice pot fi blocate la 90 de grade sau deschise la 180. Acestea pot fi echipate inclusiv cu geamuri spate cu dezaburire și cu ștergător. De asemenea, poate fi comandat și hayon în locul ușilor. În cazul variantei de persoane, hayonul este dotare standard, iar ușile batante pot fi comandate opțional. Bancheta este rabatabilă fracționat 1/3 – 2/3.

Peretele despărțitor al vanului de marfă poate fi dotat și cu geam. Sau poate fi complet înlocuit cu o plasă care se răsucește cu 90 de grade în dreptul scaunului pasagerului, crescând spațiul de încărcare. Totodată, scaunul pasagerului poate fi pliat pentru a obține o suprafață plană de transport.

➡ Citește aici testul cu eVito! 💡

Atât vanul de marfă, cât și cel de persoane vor avea două niveluri de echipare: Base și Pro.

Va exista inclusiv o versiune electrică, numită eCitan. Astfel, nemții vor avea câte o versiune electrică în fiecare segment de vanuri. Motorul lui eCitan dezvoltă 102 CP și 245 Nm și este alimentat de o baterie de 44 kWh utilizabili. Tracțiunea este pe puntea față și există două moduri de rulare (Comfort și ECO) și trei niveluri de recuperare a energiei (D-, D, D+). Bateria se încarcă rapid cu până la 75 kW (40 min. de la 10 la 80%). La stațiile de curent alternativ, suportă încărcare cu 11 kW standard, sau cu 22 kW opțional.

Motoarele convenționale care animă noul Mercedes-Benz Citan sunt cele de mai jos.

Citan Panel VanCitan 108 CDICitan 110 CDICitan 112 CDICitan 110Citan 113
Motor4 în linie4 în linie4 în linie4 în linie4 în linie
Combustibilmotorinămotorinămotorinăbenzinăbenzină
Cilindree (cmc)14611461146113321332
Putere maximă/turație (kW(CP)/rpm)55(75)/375070(95)/375085(116)/375075(102)/450096(131)/5000
Cuplu max/turație (Nm/rpm)230/1750260/1750270/1750200/1500240/1600
Accelerație 0-100 km/h (s)1813.811.714.312
Viteză maximă (km/h)152164175168183
Consum combinat WLTP (l/100 km)5.4-5.05.6-5.05.8-5.37.2-6.57.1-6.4
Emisii CO2 combinat WLTP (g/km)143-131146-131153-138162-147161-146
Citan TourerCitan 110 CDICitan 110Citan 113
Motor4 în linie4 în linie4 în linie
Combustibilmotorinăbenzinăbenzină
Cilindree (cmc)146113321332
Putere maximă/turație (kW(CP)/rpm)70(95)/375075(102)/450096(131)/5000
Cuplu max/turație (Nm/rpm)260/1750200/1500240/1600
Accelerație 0-100 km/h (s)15.514.713
Viteză maximă (km/h)164168183
Consum combinat WLTP (l/100 km)5.6-5.27.1-6.67.1-6.6
Emisii CO2 combinat WLTP (g/km)146-136161-151160-149

 

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile