Adio, Mitsubishi Lancer Evolution!…

Ca un frumos cântec de lebădă pentru un model cu adevărat legendar, Mitsubishi lansează o serie specială pentru modelul Lancer Evolution, botezată Final Edition. Aceasta va avea 1.600 de exemplare şi va fi disponibilă pe piaţa din SUA. Nouă nu ne rămâne decât să suspinăm trist pentru finalul nemeritat al poveştii Lancer Evolution…

Ca elemente distinctive faţă de modelul de serie, Final Edition va avea embleme tematice pe capacul portbagajului, plafonul din aluminiu vopsit negru, jante Enkei din aluminiu, vopsite într-o nuanţă ˝dark chrome˝, ornamente speciale pentru spilerele faţă, spate şi pentru gurile de aer de pe capotă, iar din punct de vedere cromatic, clienţii vor putea opta pentru una dintre nuanţele: Pearl White, Rally Red, Mercury Gray sau Octane Blue.

La interior se remarcă o plăcuţă specială montată pe consola centrală, prin care ţi se reaminteşte că te bucuri de serviciul unui model aparte, dar şi finisajele noi, negre, pentru plafon, stâlpi sau parasolare, ca şi cusătura roşie, cu aer sportiv, care se vede excelent pe scaunele sport, pe volan, pe schimbător, pe covoraşe sau pe levierul frânei de mână.

Armada de sub capotă este reprezentată de 303 CP, dezvoltaţi de unitatea DOHC de 2 litri, cu patru cilindri şi 16 supape. Cuplul motor maxim de 413 Nm este disponibil la 4.000 rot/min. Transmisia manuală are cinci trepte, iar cuplul motor este livrat către toate roţile prin intermediul sistemului inteligent de tracţiune Mitsubishi Super All-Wheel. Sistemul de frânare Brembo a primit un upgrade, ca şi amortizoarele Bilstein; arcurile sistemului de suspensie au fost dezvoltate de Eibach.

Dincolo de tot şi toate, dacă într-adevăr acesta este sfârşitul sagăi Lancer Evolution, nu putem decât să ne arătăm nemulţumirea faţă de decizia luată de Mitsubishi Motors Corporation. Şi, poate că, la un moment dat, o minte luminată va decide să se reînnoade tradiţia unui model legendar, care a devenit o piatră de temelie în istoria ˝diamantului˝ japonez…

 

Radu Guramulta

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile