Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am testat de curând o mare parte dintre modelele nominalizate și eligibile pentru finala de șapte. A fost o sesiune complexă de teste, pe toate categoriile de drum, la care s-a adăugat faimosul test al elanului, realizat de colegii noștri suedezi, pe o pista de aeroport, în aceleași condiții și cu aceiași piloți pentru toate modelele testate.
La fiecare dintre modele nominalizate pentru finala Car Of The Year voi prezenta o scurtă descriere generală, 5 puncte pro, 5 puncte contra și rezultatul de la testul elanului.
După ce am mers de ceva timp cu Kia EV9, aspectul modelului mai mic, EV3 nu mai este șocant. Avem aceleași linii și forme ciudate care se întrepătrund, contribuind la un aspect exterior care sigur iese în evidență.
Kia ne-a învățat cu o autonomie peste media industriei, la modelele electrice, iar EV3 nu se dezminte și declară o autonomie reală de aproximativ 600 km. În plus, timpul de încărcare rapidă este de numai 31 de minute de 10% la 80%.
Am remarcat și comoditatea utilizării modului de condus one pedal, care permite o recuperare eficientă a energiei, la frânare.
Este interesantă și posibilitatea utilizării energiei din baterie pentru consumatori externi, mașina devenind o sursă portabilă de energie oriunde ai fi.
Kia EV3 GT Line, anvelope Hankook Evo IOn 215/50 r19
60 km/h – virează rapid, balans accentuat, ESP nu acționează
63 km/h – același rezultat
67 km/h – comportament similar
72 km/h – comportament correct, fără senzația că ESP acționează
75 km/h – subvirare accentuată, viteză prea mare
Concluzie – direcție rapidă și eficientă, ESP ajută prea puțin șoferul
A fost una dintre mașinile cele mai corecte dintre cele testate la Tannis. Nu are nimic surprinzător, totul este previzibil – caroserie cuminte, fără excese, interior elegant, propulsia hibridă, cu motorul termic de 1,5 litri, prestații decente. Cam așa arată cel mai mic model Lexus.
Este o alegere inspirată pentru oricine vrea o mașină premium, dar evită modelele germane. Oarecum surprinzătoare este submotorizarea, puterea totată fiind de numai 136 CP.
Greu găsești vreun element de care să te îndrăgostești, așa cum este la fel de greu să-ți iasă în ochi ceva neplăcut.
Lexus LBX Cool 1,5 Hybrid, anvelope Yokohama Advan 225/55 r18
60 km/h – direcție rapidă, puțină supravirare, ESP nu acționează
65 km/h – încă nu avem ESP active
67 km/h – subvirare, dar menține traiectoria fără să atingă conurile
74 km/h – sentiment de siguranță, ușor derapaj
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…