Noutati auto

Car of the Year 2025 – modele nominalizate, ep.7

Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am testat de curând o mare parte dintre modelele nominalizate și eligibile pentru finala de șapte. A fost o sesiune complexă de teste, pe toate categoriile de drum, la care s-a adăugat faimosul test al elanului, realizat de colegii noștri suedezi, pe o pista de aeroport, în aceleași condiții și cu aceiași piloți pentru toate modelele testate.

 

La fiecare dintre modele nominalizate pentru finala Car Of The Year voi prezenta o scurtă descriere generală, 5 puncte pro, 5 puncte contra și rezultatul de la testul elanului.

Kia EV3

 

După ce am mers de ceva timp cu Kia EV9, aspectul modelului mai mic, EV3 nu mai este șocant. Avem aceleași linii și forme ciudate care se întrepătrund, contribuind la un aspect exterior care sigur iese în evidență.

Kia ne-a învățat cu o autonomie peste media industriei, la modelele electrice, iar EV3 nu se dezminte și declară o autonomie reală de aproximativ 600 km. În plus, timpul de încărcare rapidă este de numai 31 de minute de 10% la 80%.

Am remarcat și comoditatea utilizării modului de condus one pedal, care permite o recuperare eficientă a energiei, la frânare.

Este interesantă și posibilitatea utilizării energiei din baterie pentru consumatori externi, mașina devenind o sursă portabilă de energie oriunde ai fi.

Pro

  • design exterior interesant, în stil EV9
  • combinație plăcută de culori la interior
  • ecranul dintr-o bucată
  • ținuta de drum și insonorizarea
  • autonomie reală apropiată de 600 km

Contra

  • selector de viteze jos, pe coloana volanului, aproape de genunchiul drept, aici fiind și butonul de start
  • materiale tari pe uși
  • consola centrală continuată până la nivelul podelei – periculos să iei sau sa pui obiecte acolo în timpul mersului
  • lipsă spațiu de depozitare în cotieră
  • butoanele cu atingere de sub ecranul central trebuie acționate ferm ca să se întâmple ceva

Rezultat testul elanului

 

Kia EV3 GT Line, anvelope Hankook Evo IOn 215/50 r19

60 km/h – virează rapid, balans accentuat, ESP nu acționează

63 km/h – același rezultat

67 km/h – comportament similar

72 km/h – comportament correct, fără senzația că ESP acționează

75 km/h – subvirare accentuată, viteză prea mare

Concluzie – direcție rapidă și eficientă, ESP ajută prea puțin șoferul

 

Lexus LBX

 

A fost una dintre mașinile cele mai corecte dintre cele testate la Tannis. Nu are nimic surprinzător, totul este previzibil – caroserie cuminte, fără excese, interior elegant, propulsia hibridă, cu motorul termic de 1,5 litri, prestații decente. Cam așa arată cel mai mic model Lexus.

Este o alegere inspirată pentru oricine vrea o mașină premium, dar evită modelele germane. Oarecum surprinzătoare este submotorizarea, puterea totată fiind de numai 136 CP.

Greu găsești vreun element de care să te îndrăgostești, așa cum este la fel de greu să-ți iasă în ochi ceva neplăcut.

Pro

  • design exterior simplu, clasic, fără niciun exces
  • interior elegant, cu materiale de calitate
  • ergonomie foarte bună – totul este firesc, de la prima vedere
  • conectare simplă și rapidă
  • consum real de combustibil redus (mai mic de 5 litri / 100 km)

Contra

  • dinamică modestă (0-100 km/h în 9,2 secunde)
  • spații de depozitare puține și mici
  • acces greu în spate și spațiu minuscul pe banchetă
  • portbagaj mic
  • oglinzi exterioare mici

 

Rezultat testul elanului

 

Lexus LBX Cool 1,5 Hybrid, anvelope Yokohama Advan 225/55 r18

60 km/h – direcție rapidă, puțină supravirare, ESP nu acționează

65 km/h – încă nu avem ESP active

67 km/h – subvirare, dar menține traiectoria fără să atingă conurile

74 km/h – sentiment de siguranță, ușor derapaj

Florin Micu

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

2 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

2 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile