Pentru expertul din tine

Ce mașini am văzut prin China

Din secunda în care am ieșit din aeroportul din Shanghai, am fost copleșit de diferențele dintre mașinile lor și ale noastre. Practic, și mărcile populare în Europa oferă în China modele de nerecunoscut. 

Dacă ești pasionat de mașini, îți recomand o călătorie în China. O să fii bulversat de multitudinea de mărci de care n-ai auzit. O să vezi că nu există doar SUV-uri, ca în Europa, ci în egală măsură și fastback-uri, monovolume și sedanuri. O să vezi mărci pe care le știi, dar care în Europa nu există, cea mai răspândită fiind Buick.
O să cauți dinadins un Hyundai sau o Kia și n-o să vezi decât în cazuri extrem de izolate. O să vezi exemplare cu șofer la volan, dar care se plimbă autonom prin orașe, cu lumini verzi care te anunță că șoferul are doar rol decorativ. O să găsești Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz și Audi în versiuni pe care nu le știi, cu motoare diferite și ampatamente extinse.

➡ Am fost condus autonom prin China! 💡

De exemplu, ai auzit de Volkswagen Tiguan L 330 TSI? E un SUV de dimensiuni medii și motor de 2.0 l turbo care dezvoltă 186 CP și-i transmite punții față printr-o cutie DSG cu 7 trepte. Dar de BMW i3 eDrive 35 L, în esență o Serie 3 electrică, cu ampatament extins și motor de 285 de cai pe puntea spate? Dar de mărcile Geome, WEY și Neta? Sau de iCar, care produce un SUV uimitor, V23, despre care o să scriu un articol întreg, pentru că vine în Europa?

Și mai sunt modele pe care pare că le știi, dar nu poți să le identifici clar. Printre ele, Deepal L07, versiunea chinezească a modelului Mazda6e. Sau shooting brake-ul Nio ET5, care pare un Taycan Cross Turismo în variantă chinezească. Da, o călătotie în China este – pur și simplu – inițiatică pentru cei cărora le plac mașinile.

➡ YachtExpert: Prada poposește la Shanghai 💡

Și dacă-mi spui că nu e relevant pentru Europa ce-am văzut în China, permite-mi să-ți amintesc că în China se vând de trei ori mai multe mașini decât în Europa. Dacă la noi se vând aproximativ 10 mil. unități anual, în China numărul sare de 30. Ei, acum imaginează-ți la ce scară lucrează industria auto chineză și imaginează-ți ce cantități poate livra anual în Europa.

 

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile