Civic Type-R, nou record pe Nürburgring Nordschleife

Proaspăt lansată la Salonul Auto de la Geneva din acest an, noua Honda Civic Type-R a reușit să stabilească pe data de 3 aprilie un nou record pe celebrul circuit Nurburgring, recucerindu-și titlul de cea mai rapidă mașină cu tracțiune față.

După debutul la Salonul de la Geneva, Civic Type-R a trebuit să dovedească aptitudinile sale de hot-hatch, iar cel mai bun loc unde putea să arate ce poate a fost pe circuitul german de la Nürburgring. Față de generația anterioară, noul Civic Type-R a reușit să scadă timpul cu șapte secunde, coborând acum sub 7m45 de secunde timpul pe tur.

Noul model a venit cu o electronică îmbunătățită a managementului motorului, ajungând să ofere acum 320 CP. De asemenea, mulțumită atât ampatamentului, cât și ecartamentului mai mari, precum și a suspensiei spate multi-braț, compacta japoneză a câștigat la capitolul stabilitate pe viraje. Pentru palierele de viteză, pachetul aerodinamic special a adus o îmbunătățire stabilității pe liniile drepte.

Spre deosebire de vechiul Civic Type-R , noua generație are suspensii independente pe spate, anvelope mai late și ampatament mai mare.

Conform declarațiilor lui Ryuichi Kijima, inginerul-șef al platformei tehnice, pe virajul Metzgesfeld unde vechea generație dezvolta 150 km/h, noua generație a putut merge cu 160 km/h.

Spre deosebire de mașina de serie, Type-R-ul folosit pentru record a beneficiat de un roll-cage doar din rațiuni de siguranță, producătorul precizând că nu a contribuit în niciun fel la rigiditatea structurală a mașinii. Pentru a compensa masa suplimentară, mașinii i-au fost scoase bancheta spate și elemente din instalația de infotainement. Anvelopele folosite de mașina de record sunt anvelope performante legale pentru mers pe stradă, chiar dacă sunt mai orientate pentru circuit (așa-numitele semi-slick).

Precedentul record, de 7m49s21”, era stabilit de Volkswagen Golf GTI Clubsport S de 306 CP, iar noul Civic Type-R a obținut 7m43s80”.

Filmul turului de pistă îl puteți urmări aici:

Desigur, este așteptat răspunsul unei eventuale generații Renault Megane RS.

 

 

 

 

 

Tudor Șerban

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile