Juriul prestigioasei competiții anuale Car of the Year a anunțat astăzi mașinile care au fost votate pentru a accede în finala competiției care, an de an, decide cele mai atractive modele. Printre finaliste se numără și SUV-ul Dacia Bigster produs în România.
Cei 60 de membri ai juriului Car of the Year (Mașina Anului în Europa), veniți din 23 de țări europene, = printre care și Florin Micu, CEO al revistelor specializate AutoExpert, Auto Motor si Sport și Flote Auto – au ales cele mai bune șapte vehicule dintre 35 de modele care au fost selectate în semifinală. Câștigătorul premiului va fi anunțat pe 9 ianuarie 2026, în cadrul Salonului Internațional Auto de la Bruxelles.
În septembrie, mașinile canditate la prestigiosul premiu Car of the Year au fost supuse unui test în Danemarca, iar acum, după prima rundă de votare, cei șapte finaliști sunt, în ordine alfabetică, Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 și Skoda Elroq.
De acum înainte juriul va avea la dispoziție câteva săptămâni pentru a testa temeinic candidații și a-și exprima voturile pentru a alege cel mai bun model care se va afla pe piața din Europa în 2026. Înainte de a alesge însă câștigătorul ediției din 2026, juriul va mai efectua un test extins, în Spania, pe pista Parc Motor Castellolí.
Pentru prima dată ăîn istoria competiției, testul final va avea loc în Spania, pentru a garanta condiții meteorologice favorabile și pentru a profita de drumurile din jurul circuitului, în zona Montserrat de lângă Barcelona. Pentru decizia finală, fiecare membru al juriului va putea acorda un total de 25 de puncte, cu un maxim de 10 puncte per mașină, și va trebui să voteze pentru cel puțin cinci dintre cele șapte modele finaliste.
Anul trecut, Renault 5/Alpine A290 a câștigat titlul continental după ce a câștigat votul final împotriva altor șase concurenți – Alfa Romeo Junior, Citroen C3/eC3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inter și Kia EV3. Modelul căștigător a primit cele mai multe voturi, adunând 353 de puncte și a depășit Kia EV3, care a obținut 291 de puncte, și Citroën C3/eC3, cu 215 puncte. Locul patru a revenit modelului Hyundai Interster (172 de puncte), locul cinci modelului Dacia Duster (168 de puncte), locul șase modelului Cupra Terramar (165 de puncte) și locul șapte modelului Alfa Romeo Junior, cu 136 de puncte.
Așa cum leste se poate observa, Dacia se află, pentru prima dată în istoria sa, doi ani consecutiv în finala Car of the Year. Dacă anul trecut marca românească, parte a grupului Renault, a fost reprezentată de SUV-ul Duster, produs în România, și pentru ediția de acum ea va avea în ultimul act al competiției un model asamblat exclusiv la Mioveni, Bigster.
Lansat în primăvara lui 2025, Bigster avea deja aproape 40.000 de unități înmatriculate la nivel mondial și peste 55.000 de comenzi la sfârșitul lunii septembrie.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…