Industrie auto

Europa crește producția de baterii, dar ritmul este insuficient

Un studiu realizat de institutul Fraunhofer ISI pentru Automobilwoche arată că, până în 2030, capacitatea de producție a celulelor de baterii va crește puternic în Europa. Există însă incertitudini.

Sub presiunea autorităților, dar și a producătorilor de automobile electrice și hibride, tot mai multe companii anunță deschiderea unor noi unități de producție pentru celule de baterii. Dacă, în prezent, majoritatea constructorilor de vehicule din Europa își procură bateriile din Asia, planurile existente arată că, din 2030 uzinele de pe continent ar putea chiar exporta către alte continente excedentul de celule de baterii.

Un studiu realizat de cercetărorii institutului Fraunhofer ISI din Karlsruhe la solicitarea publicației germane Automobilwoche arată că proiectele aflate în derulare sau măcar pe hârtie vor putea susține cererea de baterii a uzinelor din Europa la nivelul anului 2030.

În ultimii ani fost anunțate multe proiecte de construire a unor noi fabrici de celule de baterii în Europa. Susținute de statele membre UE sau chiar de Comisia Europeană, aceste noi uzine sunt menite să reducă dependența de furnizorii asiatici. Cu toate acestea, recenta reducere a cererii pentru automobilele electrice și subvențiile de miliarde oferite de SUA producătorilor de mașini electrice și baterii au încetinit avântul luat de dezvoltarea unor noi facilități de producție a celulelor în Europa.

În acest context, cercetătorii Fraunhofer ISI preconizează în prezent o creștere a capacității de producție la 2114 gigawați oră în Europa până în 2030. Acest lucru ar însemna o creștere de patru ori a capacității actuale.

Cu toate acestea, incertitudinea este ridicată, deoarece unele dintre anunțurile făcute anterior nu se vor realiza în cele din urmă, iar capacitățile menționate nu vor fi atinse deloc sau mult mai târziu decât era prevăzut.

„Pentru a atinge cele mai mari capacități de producție posibile este importantă crearea unei cereri sigure (n.n. – de baterii pentru mașini electrice și hibride), implementarea unor lanțuri de furnizori, condiții economice stabile și un acces fiabil la personal calificat”, consideră Lukas Weymann, cercetător la Fraunhofer ISI.

El este de părere că Uniunea Europeană se află într-o „fază critică de implementare” a proiectelor de dezvoltare a industriei de baterii pentru mașini electrice și hibride. De succesul acestor poriecte va depinde cât de relevant va fi rolul Europei pe piața mondială a bateriilor.

Conform datelor agregate de cercetătorii germani, cele mai mari capacități de producție pentru celule de baterii au ca țintă Germania, Ungaria și Spania, în timp ce în state precum Cehia, România sau Portugalia sunt preconizate proiecte de mici dimensiuni, iar în altele nu există deloc intenția de a dezvolta această industrie.

Robert Stan

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

6 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile