Ferrari 458 Challenge

Ferrari a ridicat voalul de pe noua sa mașină de competiție – 458 Challenge, cu ocazia Salonului Auto de la Bologna. Modelul este versiunea mai ușoară și mai rapidă a lui 458 Italia și va ocupa pozițiile de start din grilele competițiile monomarcă, începând cu anul 2011.

458 Challenge dispune de același motor ca și versiunea de serie, V8 de 4,5 litri cu injecție directă, care dezvoltă 562 CP la 9.000 rpm. Îmbunătățirile aduse modelului pentru exploatarea pe circuit, s-au limitat la modificarea rapoartelor din transmisie și la mici modificări aduse cutiei de viteză. De asemenea, s-a umblat la greutate, scăderea masei totale, aducând după sine și creșterea performanțelor modelului.

Ferrari a redus grosimea panourilor caroseriei și a folosit peste tot pe unde a fost posibil, materiale compozite cum ar fi Lexanul sau fibra de carbon. Totuși compania a refuzat să facă publică greutatea totală a mașinii, deocamdată.

Modificările aduse șasiului înseamnă printre altele o modificare a durității arcurilor, amortizoare optimizate, jante pe 19 inch, anvelope slick mai mari, produse de Pirelli și o micșorare a gărzii la sol. Un alt element care atrage atenția este sisteul de frânare Brembo, asemănător celui de pe 599XX.

Noul model primește de asemenea diferențialul electronic E-Diff dezvoltat special de Ferrari și sistemul F1-Trac (sistem de control al tracțiunii), acest lucru întâmplându-se pentru prima dată la o mașină dezvoltată pentru competițiile monomarcă.

Ferrari pretinde că 458 Challenge poate genera o forță laterală de până la 1,6 g și că este capabil să parcurgă un tur al circuitului de casă de la Fiorano într-un minut și 16,5 secunde, cu 2 secunde mai rapid decât F430 Challenge și cu 8,5 secunde mai rapid decât versiunea de stradă a lui 458 (trebuie ținut cont de faptul că timpul lui Challenge a fost obținut cu anvelope slick).

458 Challenge va fi cel de-al cincilea model care va concura în Ferrari Challenge Trofeo Pirelli după F430, 360 Modena, F355 și 348. 
Sursa:
www.autocar.co.uk
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/254409/

Radu Guramulta

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

3 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

2 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile