Superbul gran tourer Amalfi stă la baza gamei Ferrari, având un preț de pornire de 246.000 euro. Odată cu prezentarea acestuia, am făcut cunoștință și cu reprezentanții grupului canadian Holand Automotive, care a preluat recent frâiele reprezentanței Ferrari din București. Foto: Ferrari
În prima conferință de presă ținută de Ferrari București de la preluarea de către Holand Automotive, am avut parte de o surpriză. Ne-a fost prezentat oficial noul model de bază al gamei, numit Amalfi. Până să-ți povestesc despre el însă, îți spun câteva cuvinte despre noul plan de afaceri al companiei pentru piața autohtonă. Astfel, Ferrari România va pune de acum în centru clienții, intenționând să creeze o comunitate bazată pe pasiunea pentru marca italiană.
Mr. Reno De Paoli Head of Ferrari Europe & Africa a declarat:
Prin Ferrari București, ne consolidăm prezența alături de un partener care împărtășește standardele și viziunea noastră. Clienții vor regăsi excelența Ferrari nu doar în automobilele noastre, ci în fiecare interacțiune.
Momentan, showroomul din Calea Bucureștilor nr. 91A, Otopeni, va rămâne singurul din țară. Ulterior, în funcție de evoluția cererii, se vor studia posibilități de extindere. Oricum, marca își doreștre să-și păstreze exclusivitatea, de aceea nu intenționează să ofere servicii financiare noi pentru clienți. Aceștia sunt, oricum, oameni cu venituri mari, care își pot permite un Ferrari fără a apela la diverse servicii financiare auxiliare.
Totuși, cuvintele reprezentanților companiei par contrazise de prețul periculos de scăzut al versiunii de bază a modelului Amalfi. Cei 246.000 euro sunt relativ apropiați de prețul cerut de Porsche pentru modelele de top. Chiar și diviziile speciale ale altor companii premium au modele coupe care depășesc 200.000 euro în anumite configurații. Astfel, Ferrari poate să-și extindă portofoliul cu clienți migrați de la aceste companii, pentru care câteva zeci de mii de euro nu reprezintă o problemă.
Revenind la Amalfi, acesta beneficiază de prezența unui motor V8 turbo, fără electrificare. Propulsorul dezvoltă 640 CP la 7500 rpm și-i transmite punții spate printr-o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Sprintul 0-100 km/h durează 3,3 s, viteza maximă fiind de 320 km/h. Și mai impresionantă este distanța de frânare 100-0 km/h, de 30 m. Mai mult, noul sistem brake-by-wire permite frânarea de la 200 km/h într-o distanță mai scurtă cu 10 m față de cea obținută de fostul model, Roma. În sfârșit, eleronul escamotabil poate apăsa pe puntea spate cu 110 kg, asigurând o aderență optimă.
Poți admira modelul Amalfi la showroom-ul din Otopeni, exemplarul aflat acolo având o configurație de sub 300.000 euro.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…