Iată strategia VW până în 2025, structurată pe capitole

Grupul VW se pregătește de cea mai amplă restructurare din istorie. Am scris ieri despre direcția spre care se îndreaptă gigantul german, iar astăzi nemții au venit cu planurile concrete pe care le au până în 2025. Iată strategia VW pentru următorii 8 ani.

Consiliul de Administrație VW a elaborat programul ”Together – Strategy 2025” – cel mai complex plan de restructurare din istoria brandului german, menit să asigure viitorul companiei pe termen lung și să crească profitul. Astfel, planul VW este structurat pe trei capitole:

  1. Lansarea a peste 30 de modele de mașini complet electrice până în 2025. Șeful VW Group, Matthias Mueller, preconizează că vânzările anuale ale acestor modele electrice vor însuma 2-3 milioane de untități până în 2025, ajungând să reprezinte un sfert din producția totală de mașini a grupului. Este cel mai elegant mod de a șterge imaginea șifonată cu care VW s-a ales în urma scandalului Dieselgate. Și platformele acestora vor fi modulare, generând economii încă din faza de proiect. În plus, grupul va examina oportunitatea elaborării, pe cont propriu, a tehnologiei bateriilor care vor alimenta motoarele acestor modele.

 

  1. Dezvoltarea unui sistem propriu de rulare complet autonomă (SDS). Acesta va fi dezvoltat în totalitate cu resurse proprii, va fi gata până în 2020 și va echipa toate modelele din segmentele relevante în care VW este implicat. Dezvoltarea acestei tehnologii va costa VW câteva miliarde de euro, o parte dintre ele ducându-se pe salariile celor 1000 de specialiști în software pe care grupul german îi va angaja.

 

  1. Dezvoltarea unei divizii destinate dezvoltării soluțiilor de mobilitate. După cum știam deja, grupul german a investit 300 de milioane USD în compania Gett, rivala mult mai cunoscutei Uber. Rezultatul pe care-l așteaptă VW de pe urma acestei investiții este un profit de câteva miliarde de euro, până în 2025. Pentru a atinge această cifră, germanii vor lansa o flotă de mașini autonome în cadrul flotei de taxiuri dezvoltată împreună cu Gett. În plus, și viitoarele flote de car-sharing pe care le va înființa VW vor beneficia de tehnologii de rulare autonomă.

 

  1. Creșterea profitului de la 6% în 2015, la 7-8% până în 2025. Una din măsurile care vor duce la mărirea profitului este direcționarea mai bună a gamei de 340 de modele către piețele pe care activează grupul. Astfel, oferta companiei va fi elaborată pentru fiecare piață în parte, ținând cont de cerințele specifice ale fiecărei zone. În plus, VW își ca continua expansiunea, extinzându-și planurile de investiții pentru America de Nord și China. Tot pentru creșterea profitului, fondurile investite în cercetarea și dezvoltarea noilor modele vor fi reduse la 6% din cifra totală de vânzări.

 

 

CEO-ul VW a evitat să răspundă tranșant la ipoteza vânzării mărcilor Scania, MAN, Ducati și MAN Diesel & Turbo. Vom afla, însă, un răspuns în ultima parte a anului, atunci când strategia ”Together – Strategy 2025” va fi detaliată pentru fiecare marcă în parte.

”Compania Volkswagen din viitor va surprinde clienții cu vehicule fascinante, oferte financiare destinate special nevoilor fiecăruia și soluții inteligente de deplasare. Vom fi un lider al tehnologiei și un model în domeniul ecologiei, siguranței și integrității. Grupul va atinge valori de profit care să-l facă atractiv pentru investitori și să-l transforme într-un angajator sigur. Pe scurt, VW va fi o companie cu care să ne mândrim!” a conchis CEO-ul Matthias Muller.

Surse: VW, Automotive News Europe

 

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

2 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

2 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile