Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind de la mărci precum Pagani, Koenigsegg, Aston Martin, Porsche și Lotus, a lansat Encor, un brand britanic dedicat reinterpretării unor modele clasice. Primul proiect major al companiei este Encor Series 1, o reimaginare modernă a legendarului Lotus Esprit V8 din anii ‘70.
Series 1 păstrează șasiul „backbone” original al clasicului Esprit, în semn de omagiu pentru concepția lui Colin Chapman, dar primește o caroserie complet modernizată. Designul respectă liniile clasice ale modelului, integrând însă elemente contemporane precum bare de protecție redesenate, jante de 17 inch pe față și 18 inch pe spate și faruri LED, menținând însă celebrul mecanism de faruri escamotabile.
Pe partea tehnică, suspensia Sport 350 cu amortizoare Bilstein și brațe noi asigură un comportament rutier agil, în timp ce direcția asistată hidraulic păstrează senzația clasică Lotus. Greutatea totală estimată este de 1200 de kilograme. Motorul V8 de 3,5 litri a fost complet refăcut și modernizat, cu pistoane forjate, injectoare mai mari, turbine îmbunătățite și un sistem de evacuare din inox, dezvoltând 400 CP și 475 Nm, suficient pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în patru secunde și a atinge o viteză maximă de 282 km/h. Cutia manuală păstrează experiența autentică de condus.
Interiorul păstrează stilul planșei de bord ce “îmbracă șoferul”, fiind îmbunătățit cu materiale premium precum piele, alcantara și aluminiu prelucrat. Tehnologia modernă este integrată discret, incluzând Apple CarPlay, camere cu vedere la 360 de grade, control digital al climatizării și o arhitectură similară cu cea utilizată de producătorii de supercaruri precum GMA și Pagani.
Lotus a produs doar 1237 de unități de Esprit V8 în total, iar Encor plănuiește să realizeze 50 de exemplare pe baza acestor modele originale. Prototipul este în lucru, iar primul model de serie destinat unui client va fi livrat în aprilie. Prețul de pornire este estimat la aproximativ 500.000 de euro.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Cele două mărci chineze, Omoda și Jaecoo, au pătruns în Europa în 2024. Azi, mărcile…