S-a schimbat importatorul mărcii Nissan în România, și, odată cu acesta, și ambițiile. De acum, marca este adusă în țară de AutoWallis Caetano, numele companiei autohtone care distribuie modelele mărcii fiind NSN RO.
NSN RO este, de fapt, rezultatul unui parteneriat strategic. AutoWallis Group și Salvador Caetano și-au unit forțele sub acest nume pentru a importa modelele Nissan în România și Republica Moldova.
AutoWallis, companie cu sediul central în Ungaria, este activă în 17 țări și are o istorie de 33 de ani. Din 2019 este listată la bursa de valori din Busapesta, la categoria Premium. În România, compania importă mărcile KGM, Nio, Nissan și Farizon. Dacă în 2019 compania avea venituri de 228 mil. euro, în 2024 acestea au depășit pragul de 1 mld, iar volumul vânzărilor a crescut de la 6 mii unități la peste 48 mii. Iar ținta este, în continuare, ambițioasă: dublarea volumului vânzărilor și a veniturilor până în 2028.
Salvador Caetano are o și mai mare vechime, fiind pe piață din 1946, deci de 8 decenii. Își are originile în Portugalia și activează pe 48 de piețe din Europa, Africa și America Latină, având peste 170 de contracte de distribuție și fiind implicată în distribuția de automobile, transporturi, leasing, rent-a-car și în alte zone conexe lumii auto. Anul trecut a avut o cifră de afaceri de 4,3 miliarde euro, în condițiile în care, în 2016, aceasta depășea puțin pragul de 2 mld. Vânzările globale de autovehicule au fost de 163.605 unități, adică mai mult decât toate autoturismele noi vândute în România în 2024 (144.000).
NSN RO a luat ființă oficial pe 17 iunie 2025, iar operațiunile sale în România au început cu preluarea rețelei Nissan deja existente. Astfel, actualmente există 20 de dealeri și 26 de reparatori pe teritoriul țării. Gama de vehicule oferite pe piața internă este constituită din patru modele de autoturisme (Juke, Qashqai, X-Trail și Ariya) și două de vehicule comerciale (Townstar și Interstar).
Față de ceea ce știam până acum, există câteva noutăți. Sistemul de propulsie e-Power a ajuns la a treia generație și vine de-acum cu performanțe ameliorate. Motorul termic este nou și are o eficiență termică de 42%, fapt care permite rularea pe autostradă la o turație mai mică cu 600 rpm. Cinci componente principale ale sistemului au fost grupate într-un modul compact și ușor. Astfel, au scăzut vibrațiile și zgomotul (-5,6 dB), iar consumul mediu a ajuns la 4,5 l/100 km, asigurând o autonomie WLTP de până la 1200 km.
Evident, și emisiile CO2 sunt mai mici, ajungând de la 116 g/km la 102. Totul, în condițiile creșterii puterii maxime disponibile în modul Sport: +10 kW. Sistemul este deja disponibil pe exemplarul Qashqai din parcul de presă, deci îl vom testa în curând. O altă noutate este gama de utilitare, alcătuită din cele două modele, Townstar și Interstar. Ambele au garanții de 5 ani sau 160.000 km, respectiv 8 ani sau 160.000 km pentru bateriile versiunilor electrice.
În viitor, oferta Nissan în România se va îmbogăți cu noua generație Leaf, care va fi vândută începând cu primăvara anului viitor. Ulterior va fi disponibil și Micra, din a doua jumătate a anului 2026.
În sfârșit, la relansarea companiei în România, BRD vine cu o ofertă financiară avantajoasă. Persoanele juridice beneficiază de dobândă începând cu 0%, 3 luni asigurare CASCO gratuit, 3 luni perioadă grație și 0% comision de rambursare anticipată.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…