Cele două mărci chineze, Omoda și Jaecoo, au pătruns în Europa în 2024. Azi, mărcile reușesc să comercializeze împreună peste 20.000 unități lunar.
Am participat recent, la Budapesta, la un eveniment organizat de perechea Omoda | Jaecoo. În mod atipic, până în capitala Ungariei am condus un exemplar Omoda 9 și, edificându-mă pe deplin asupra sa (am fost și șofer, și pasager și am rulat atât pe rute virajate cât și pe autostrăzi), am profitat și am scris un articol. Îl poți citi accesând link-ul de mai jos.
Evenimnetul în sine nu a fost doar despre această călătorie. Genius Automotive Europe, distribuitorul celor două mărci, a organizat o gală în care am aflat mai multe detalii legate de prezența acestora în Europa. Profitând și de sosirea relativ recentă pe Bătrânul Continent, Omoda și Jaecoo au devenit mărcile cu cea mai rapidă creștere. Astfel, dacă la sfârșitul lui 2024 companiile erau prezente pe cinci piețe și aveau deschise puțin peste 100 de showroom-uri, în decursul anului 2025 au reușit să ajungă la 16 piețe și să aibă peste 400 de showroom-uri.
Legat de vânzări, graficul progresului acestora este la fel de impresionant. Astfel, în februarie 2024, cele două mărci vindeau în Europa puțin peste 500 de unități. În decembrie, numărul exemplarelor vândute creștea la 8000. În sfârșit, în octombrie 2025 numărul vânzărilor a crescut la 20.000. Dintre acestea, peste 10.000 au fost comercializate în Regatul Unit, peste 2000 în Spania, peste 1600 în Italia și peste 1350 în Polonia. Recent, pe 21 octombrie, cele două mărci au început să fie importate și în România.
Conform propriilor declarații, modelele celor două mărci au fost testate până acum de 114 reviste, site-uri și canale media, în test-drive-uri care au depășit 100.000 km. Conform acestora, principalii factori care surprind plăcut sunt autonomia totală uriașă, de 1613 km și consumul redus. Astfel, cele două mărci care compun brandul Omoda | Jaecoo se auto-descriu drept „the best hybrid brand of the world”.
Acest brand unificat deține 8 centre de cercetare și dezvoltare pe Glob, modelele sale fiind testate la temperaturi între -42 și +60 grade C și parcurgând vaduri de apă de 600 mm. La testele de siguranță, au primit maximum de stele de la principalele foruri certificate, inclusiv Euro NCAP și ANCAP.
În timpul evenimentului ne-a fost prezentată și noua Omoda 5 EV. Am și avut ocazia s-o conduc prin Budapesta, însă pe o distanță prea scurtă pentru a mă edifica legat de performanțele sale. Mașina dispune de 20 de sisteme de asistență, iar când acestea nu sunt suficiente să te scoată din necaz, le sar în ajutor cele 7 airbaguri care păstrează presiunea constantă timp de 6 secunde, protejând șoferul la anumite accidente, de genul celor care fac mașina să alunece necontrolat după impact. De asemenea, oțelul înalt aliat, folsit în proporție de 78%, ameliorează comportamentul la impact fără a îngreuna mașina.
O aștept în București, la un test detaliat pentru a-i alfa atuurile și problemele.
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…